Bereik jouw doelgroep in de supermarkt

Momenteel is de supermarkt één van de weinige plekken waar we nog naartoe kunnen. Dit is dus dé plek waar de consument zich bevindt. Gelukkig biedt de supermarkt verschillende mogelijkheden om jouw doelgroep te activeren.

Op het gebied van in-store activatie biedt Lime Factory de volgende diensten:

  • Kassasampling
  • Plaatsen display
  • Geld-terug-actie
  • Koppeling sampling & geld-terug-actie
  • Koppeling sampling & display

Kassasampling
Wil je meer trial van jouw product genereren? Overweeg dan om een kassasampling campagne te doen. Met kassasampling sample je het product op de plek van aankoop: de winkelvloer. Bereik jouw doelgroep dicht bij het aankoopmoment via passende kanalen, zoals Plus supermarkten, Albert Heijn en Jumbo. Met een leuke flyer kan je de aandacht van de consument trekken. Ook hier houden wij rekening mee, zodat de campagne er bij jou leuk en verzorgd uitziet. Bovendien zullen consumenten het waarderen om een gratis sample uit te proberen. Wij bieden ook de mogelijkheid om gekoelde producten te samplen.

Plaatsing display
Breng jouw product/merk volop onder de aandacht op de winkelvloer met een display. Wanneer je zichtbaarheid op de winkelvloer vergroot stimuleer je de consument tot aankoop. Wat natuurlijk positief effect heeft op de rotatie. We zien dat gemiddeld 70% van de aankoopbeslissingen door de consument op de winkelvloer worden gemaakt. Daarom is het belangrijk om op te vallen, zodat de consument jouw product uit het schap pakt. Voor het plaatsen van de displays hebben wij contact met de zelfstandig ondernemers van de verschillende supermarkt formules.

Geld-terug-actie
Wil je de aankoopintentie voor jouw product verhogen? Hier is ons platform Kassabonkorting.nl heel geschikt voor. Via Kassabonkorting.nl kunnen consumenten het volledige aankoopbedrag of een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen. Dit kan op verschillende manieren gekoppeld worden aan activatiegcampagnes, hierbij valt te denken aan sampling, displays, of on-pack stickers. Een geld terug strategie werkt drempelverlagend voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Dankzij ons klantenportaal beschikken we over informatie over een specifieke groep mensen. De communicatie binnen ons klantenportaal is geheel op maat in te richten naar jouw behoeften en wensen.

Koppeling sampling & geld-terug-actie
Wij bieden ook de mogelijkheid om sampling te combineren met een geld-terug actie. Zo’n combinatie campagne verloopt in twee fases. De eerste fase is gericht op het genereren van trial. Dit wordt gedaan door sampling aan de kassa. Om vervolgens meer herhalingsaankopen te stimuleren wordt ons platform voor geld-terug-acties ingezet.

Koppeling sampling met display
Het is ook mogelijk om sampling te combineren met een display. Zo’n combinatie campagne kan het resultaat erg versterken. Dit komt doordat Trial wordt gecombineerd met het stimuleren van herhalingsaankopen. Wij gaan eerst samplen aan de kassa, elke klant krijgt een gratis sample, inclusief flyer. Na afloop van de samplingactie wordt er een display, schapkaart en een vloersticker geplaatst in deze winkels, om de verkopen te stimuleren. De plaatsing van een display na afloop is een succesvol mechanisme. Afgelopen jaar hebben we een succesvolle campagne gedaan waarbij kassasampling opgevolgd werd door het plaatsen van een display en POS materiaal. Vanuit de kassadata zagen we tijdens de campagne een uplift van 200%.


Gem. aantal verkopen per week voorafgaand (geel) aan en na afloop (groen) van de actie

 

 

Ben jij geïnteresseerd in een in-store activatie in de supermarkt? Je kunt contact met ons opnemen of je kan een mail sturen naar info@limefactory.nl. Wij bespreken graag met jou de mogelijkheden.

VOORBEELD CAMPAGNES

Lipton Herbal Ice Tea bij Hello Fresh
Lipton Herbal Ice Tea bij Hello Fresh
Yes! bij sneakershops
Yes! bij sneakershops
L’Atelier bij Koffievoordeel.nl
L’Atelier bij Koffievoordeel.nl

INFORMATIE