Quaker Kids

Sampling waar het logisch is en Nederlanders en Belgen het direct kunnen proberen

Denk je aan ontbijtgranen en havermout dan denk je al gauw aan Quaker. Het Amerikaanse merk biedt al meer dan een eeuw verschillende ontbijtproducten voor oud en jong. Een daar van is Quaker Kids Crunchy Mix Up. Om zoveel mogelijk families met jonge kinderen met deze vrolijke havermout kennis te laten maken, vroeg Quaker ons een samplingcampagne te organiseren.

Aanpak en resultaten

Het grote voordeel van channel sampling is dat wij op plaatsen kunnen samplen waar het logisch is, waar mensen tijd en behoefte hebben aan het product, en waar consumenten het product vaak ook direct kunnen proberen. Die plekken vonden we ook voor Quaker Kids.

We deelden samples uit bij de balies en winkels van verschillende vakantieparken. Daarbij kwam een flyer waar meer informatie over Quaker Kids op stond. Daarnaast deelden we ook samples uit bij verschillende vestigingen van C&A in Belgie. D.m.v. railcards op de kledingrekken werden families al tijdens het winkelen geattendeerd op de actie. Bij de kassa kregen ze vervolgens hun gratis sample.

Op beide locaties kregen we heel veel positieve reacties van families. Uit onze analyse kwam bovendien naar voren dat we een grote nieuwe doelgroep hadden bereikt. Ook de herhalingsaankoopintentie was met 71% bijzonder hoog.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.