Santa Maria BBQ

Creatieve samplingkanalen voor awareness en trial van BBQ-producten

Santa Maria benaderde ons met de vraag of wij hen konden helpen om de doelgroep mannen en vrouwen van 29 tot 49 kennis te laten maken met hun barbecueproducten. Het ging om drie (nieuwe) producten: een barbecue-marinade, -rub en -saus. Voor Santa Maria was het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen uit een relevante doelgroep de producten zouden gaan proberen.

Aanpak en resultaten

We zijn gaan brainstormen om te bedenken waar we (anders dan de supermarkt) barbecuers zouden kunnen bereiken, en kwamen op een aantal creatieve samplingkanalen.

Samenwerking met Grill Academy BBQ workshops van Weber
Het bekende barbecue-merk Weber organiseerde workshops voor de BBQ-fan. Wij benaderde hen met de vraag of ze tijdens de workshops de BBQ-producten van Santa Maria wilden gebruiken? Dat vonden ze een leuk idee en zo kregen consumenten les en recepten mee waar de marinade, rub en saus van Santa Maria een hoofdrol in speelden.

Sampling bij de groenteman
Daarnaast sampleden we de producten bij diverse groentemannen. Alle klanten kregen een van de producten mee inclusief een flyer met daarop meer informatie over de barbecueproducten van Santa Maria.

Sample bij webshop van de BBQKampioen
Een zelfde soort actie organiseerden we ook bij de webshop BBQKampioen. Iedereen daar in een bepaalde periode iets bestelde kreeg als een verrassing een Santa Maria sample thuisgestuurd.

Sampling bij Center Parcs
En tot slot hebben we de producten van Santa Maria ook gesampled bij verschillende vestigingen van Center Parks.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory