Center Parcs welkomstpakket

Sampling bij Center Parcs

Vanuit onze visie is het belangrijk om te samplen op het moment dat de consument tijd en behoefte heeft.
Dit heeft geleid tot ons strategisch sampling concept bij Center Parcs, waarbij wij ons richten op gezinnen met kinderen.

 

Het Center Parcs welkomstpakket heeft 2 verschillende edities: Het zomerpakket en het winterpakket, waarbij uiterlijk en inhoud aansluiten op het seizoen en vanuit de producten in het welkomstpakket een koppeling met de activiteitenkalender van Center Parcs kan worden gemaakt. Hierbij kun je vanuit het zomerpakket denk aan Water Games on the Beach, Beach Activiteiten of een Barbeque workshop en voor de wintereditie kun je denken aan activiteiten als de Winter Wonderland Market en de Kerst en Nieuwjaar activiteiten

 

Van elke editie worden 75.000 welkomstpakketten bij de 9 Center Parcs parken in Nederland uitgedeeld en 25.000 in de 3 parken in België.

 

Al deze pakketten worden met veel zorg en liefde ingepakt door WSW bedrijf Patijnenburg.

CONCEPT

Center Parcs Zomerpakket

Sampling bij Center Parcs

Het welkomstpakket wordt aan alle bezoekers van Center Parcs in Nederland uitgereikt. Een ideaal moment om jouw merk te ervaren.

Communicatie

Het is mogelijk om een advertententie, recept of advertorial toe te voegen aan de brochure van het welkomstpakket. Hierdoor krijgt jouw merk nog meer aandacht.

Feedback

Door middel van ons online feedbackprogramma verzamelen wij consumer insights. Hierdoor is het mogelijk om de ervaring van jouw merk te meten en vergelijken.

RESULTATEN

resultaten welkomstkoffer

Door de jaren heen hebben wij resultaten verzameld van meer dan 100 producten binnen 30 product categorieën. Zo kunnen wij een goed beeld geven van de verwachtingen van een sampling campagne bij Center Parcs.

Het feedback programma bestaat uit 2 onderdelen. Enerzijds op het moment van gebruik van het product en anderzijds na 6 maanden.

 

Feedback op het moment van gebruik.

Via ons online feedbackprogramma stellen wij de volgende vragen:

  • Heb jij of iemand anders de volgende producten gebruikt?
  • Wat vond je ervan?
  • Kende je het product al?
  • Overweeg je dit product in de toekomst te gaan kopen?

Hiermee meten wij het gebruik, productwaardering, productbekendheid en herhalingsaankoopintentie.

 

Feedback na 6 maanden

Na 6 maanden stellen wij nog een aantal vragen om te zien of er ook daadwerkelijk tot een herhalingsaankoop is overgegaan door middel van de volgende vragen:

  • Hoe vaak heb je dit product de afgelopen 6 maanden gekocht?
  • Hoe vaak kocht je dit product voordat je de Welkomstkoffer kreeg?
  • Had je het product ook gekocht als je er niet op deze manier mee in aanraking was gekomen?

Hiermee meten wij het aantal verkopen na 6 maanden ten opzichte van het moment van sampling en het extra percentage consumenten dat door sampling het product heeft geprobeerd.

Lees hier ons artikel over 6 maanden feedback.

SOCIAAL WERKBEDRIJF

Het inpakken gebeurt bij WSW bedrijf Patijnenburg in Naaldwijk.

Voor de medewerkers is dit 1 van de leukste projecten om aan te werken.

Dagelijks worden er bijna 1.000 Welkomstpakketten ingepakt door de medewerkers van de sociale werkplaats.

Daniël zegt: “Ik vind het (werken voor Center Parcs of inpakken van de welkomstpakketten) leuk en fijn werk. Ik doe dit werk al heel lang maar het blijft altijd afwisselend”.

ONZE KLANTEN

MEER WETEN?

INFORMATIE

[]
1 Step 1

Vul onderstaande gegevens in voor meer informatie over de welkomstkoffer.
Naam
Bericht
0 /
Previous
Next