Focus op doelgroep

Met gerichte targeting worden de marketinginspanningen in goede banen geleid naar een gerichte reeks consumenten. Het vereist meer planning en onderzoek voorafgaand aan de implementatie dan traditionele marketing, maar de eindresultaten zijn zichtbaar beter.

Er zijn een aantal belangrijke doelen waar je je op kunt focussen. Ten eerste is het van belang om je doelgroep te identificeren. Wie wil jij bereiken met jouw product? Ook wil je natuurlijk graag jouw product op een interessante manier presenteren. Wanneer vervolgens de consument in aanraking komt met het product is het de kunst om de consument te betrekken bij jouw product.

Aan de hand van een leuke sampling campagne kunnen deze punten uitgevoerd worden. Dankzij een sampling campagne bereik je direct de juiste doelgroep. Wij zorgen ook voor de communicatie, waardoor jouw product op een interessante manier gepresenteerd kan worden. Door te vragen naar feedback (via bijvoorbeeld een flyer) en een eventuele winactie weet jij de consument te betrekken bij jouw product.

Een passend voorbeeld is de sampling campagne van Bambix bij babywinkels. Bij online bestellingen en bij de kassa wordt bij elke aankoop een pak Bambix inclusief flyer meegegeven. Deelnemende babywinkels zijn Van Asten Babysuperstore, Baby-Dump, Babypark en Baby & Tiener. De (toekomstige) ouders zijn erg enthousiast over deze sampling!

Benieuwd wat voor een sampling campagne bij jou past? Neem een kijkje in ons portfolio of neem contact met ons op en ontdek de vele mogelijkheden!