Cashback Actie

Hoe kun je de drempels van consumenten wegnemen om jouw product eens te proberen? Een ‘cashback-actie’ opzetten is het antwoord. Als een consument zijn aankoopbedrag (gedeeltelijk) terug krijgt zal hij eerder genegen zijn om je product aan te schaffen. En dat niet alleen, want een cashback-actie (of geld terug actie) leidt ook vaker tot herhalingsaankopen omdat de consument het gehele aankoopproces heeft doorlopen. Het stimuleert direct de penetratie, omdat nieuwe gebruikers over gaan tot aankoop. En tot slot genereert het ook waardevolle first-party data

Geld-terug-acties
dubbel-blaike-met-dubbele-lijn
Blaadje met limoen

Bereik specifieke doelgroepen

Een geld terug actie is op verschillende manieren in te zetten. Je kunt een landelijke actie opzetten, maar je kunt er ook voor kiezen om de geld terug actie onder specifieke doelgroepen uit te zetten. Door een unieke code te communiceren via een mailing, (special interest) media of reclamefolders kun je de -door jouw gewenste- doelgroepen bereiken.
Nog effectiever is het om een geld terug actie in te zetten in combinatie met een samplingcampagne. Buiten dat je hiermee heel gericht doelgroepen bereikt, vergroot het ook de awareness en verhoogt het de rotatie. Dit hebben we o.a. heel succesvol voor MAOAM gedaan. 

dubbel-blaike-met-dubbele-lijn
Kassabonkorting Lime Factory

Perfect instrument voor cross-selling

Een geld terug actie leent zich uitstekend voor cross-selling. Consumenten die al bekend zijn met jouw merk, maar die je wil aanzetten om ook eens een ander product van je te proberen kun je met een geld terug actie gemakkelijk(er) overhalen. Er zijn verschillende manieren om consumenten attent te maken op deze geld terug actie. Een van de manieren is door middel van een sticker op het (voor de consument) bekende product, zoals we dat voor Appelsientje hebben gedaan.

De voordelen van samenwerken met Lime Factory op een rij

Wil je nieuwe doelgroepen bereiken en een geld terug actie opzetten? Start dan een samenwerking met Lime Factory.

Limoen

MAOAM

Wil je weten hoe wij in de praktijk werken? Bekijk dan hoe we voor MAOAM een succesvolle geld terug actie hebben opgezet.

Benieuwd hoe we jouw product kunnen promoten?

Ieder product is anders en heeft een andere doelgroep. Daarom krijgt ieder product een unieke aanpak. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.