Interview met Arthur Gibbon van Sport2000

Richt jij je op de sportieve consument? Dan is Sport2000 een geschikt kanaal om te samplen. Wij hebben hier dan ook al heel wat mooie sampling campagnes uitgevoerd, zoals voor Lenor, Lipton en Ariel en ook komen er weer bijzondere acties aan. Maar wie zijn de gezichten achter Sport2000 die de sampling campagnes succesvol uitvoeren?

Arthur Gibbon, 49 jaar, werkt voor ANWR-GARANT als team-coördinator van het marketingteam waar hij o.a. verantwoordelijk is voor de formule van Sport2000. Hoewel Arthur aangeeft dat het bedrijf zich momenteel in een zeer uitdagende omgeving bevindt vanwege covid19, ziet de toekomst er gunstig uit voor het bedrijf.

Zo geeft Arthur aan: “Het belang van lokale, zelfstandige ondernemers is ook bij de consument meer doorgedrongen en laat dat nu net één van onze belangrijkste onderscheidende factoren zijn. Met ANWR-Garant verlenen wij services aan zo’n 450 aangesloten, zelfstandige retailers die opereren in de schoenen- en/of sportmarkt in Nederland.”

Uiteraard is het belangrijk om een goede match te vinden met het product van de klant en het kanaal. Arthur is hierover te spreken: “Tot nu toe hebben alle samplingsacties een goede match met hetgeen wij aanbieden. Of het is gelinkt aan sport, of het is een product dat onze doelgroep goed aanspreekt. Een A-merk met een sportieve insteek past perfect bij onze doelgroep!”


Van links naar rechts: Arthur Gibbon, Merel Rutten, Thijn de Bont, Karlijn Schreuder  en Marjo Savert.

Wat vinden de ondernemers van Sport2000 en de consument eigenlijk van de acties? “Beide klantengroepen reageren zeer positief. Zowel de ondernemers van Sport2000 als de consumenten zijn blij met de sampling campagnes. De ondernemers vinden het leuk omdat ze hun klanten iets persoonlijk (of via een bestelling) kunnen overhandigen. De eindconsument vindt het altijd leuk om een ‘extraatje’ te krijgen die ze op een positieve manier met een (mogelijk) nieuwe merk in aanraking brengt.”

Tot slot eindigt Arthur: “Sampling is een positieve manier om een consument in aanraking te laten komen met een product. Eenmaal de voordelen geproefd of geprobeerd van een product, legt de drempel veel lager om uiteindelijk een keer over te gaan tot aankoop.”

Wil je graag meer weten over sampling acties en ben je geïnteresseerd? Vul de informatie aanvraag in. Je kunt ook een mail sturen naar info@limefactory.nl.

VOORBEELD CAMPAGNES

Lipton Herbal Ice Tea bij Hello Fresh
Lipton Herbal Ice Tea bij Hello Fresh
Yes! bij sneakershops
Yes! bij sneakershops
L’Atelier bij Koffievoordeel.nl
L’Atelier bij Koffievoordeel.nl

INFORMATIE