Monsterbox
Consumer Insights Application

Bij Lime Factory geloven wij in sampling, maar wij geloven ook in meetbare resultaten. Vandaar dat wij al onze concepten en campagnes meetbaar proberen te maken. Met onze Consumer Insights Application verzamelen we consumer insights, zodat we niet alleen de resultaten achteraf kunnen meten, maar ook vooraf een beter advies kunnen geven.

Bij de Monsterbox doen wij dit standaard middels een onderzoek enkele weken na aankoop, maar ook een onderzoek na 6 maanden is mogelijk.

Vanuit dit onderzoek komen wij het volgende te weten:

  • Het totaal aantal verkochte producten onder Monsterbox consumenten.
  • Het aantal nieuwe consumenten vóór en ná de aankoop van de Monsterbox.
  • Het gemiddeld aantal verkochte producten per consument.
  • Het aantal extra producten verkocht als direct gevolg van de Monsterbox.

Om een beter inzicht te geven hebben wij hieronder een aantal grafieken van het gemiddelde van alle producten van de afgelopen edities van de Monsterbox.

In onderstaande grafiek zien wij dat na enkele weken na aankoop al meer dan 75% van de producten gebruikt zijn. Ook is de herhalingsaankoopintentie te bepalen. Hierbij gaan wij ervan uit dat de helft van de consumenten die ‘Misschien’ aangeven dit ook gaan kopen en 90% van de consumenten die ‘Ja waarschijnlijk’ aangeven. Je komt dan op een herhalingsaankoopintentie van ruim 58%.

Om de penetratie te berekenen gebruiken wij de gegevens van het onderzoek direct na aankoop en het onderzoek na 6 maanden. Hierbij zien we dat gemiddeld 21% van de consumenten het product kocht voor de sampling campagne van de Monsterbox. Na 6 maanden zien we dat dit gestegen is naar 48%. Dit is dus meer dan een verdubbeling van de penetratie. Ook kunnen wij uit deze gegevens het gemiddeld aantal aankopen berekenen, waarmee we uiteindelijk zelfs de ROI van de campagne kunnen bepalen.

Uiteraard zijn er verschillen per product en per productcategorie. Zo zie je in onderstaande grafiek bijvoorbeeld de penetratiegroei per productcategorie.

Monsterdoos gebruik
Monsterdoos merkwaardering
Monsterdoos herhalingsaankoopintentie

monsterbox-grafiek

Ben jij geïnteresseerd in een uitgebreide analyse voor jouw merk of product of wil je meer informatie over de kosten?

Neem dan contact met ons op.

CONCEPT

Sampling

De Monsterbox staat voor een nieuwe, frivole manier van sampling bij gezinnen met kinderen in een huiselijke omgeving.

Website

De Monsterbox is door consumenten te bestellen op https://monsterbox-shop.be

Social media

Via Facebook houden wij de consumenten op de hoogte en verzamelen wij consumer insights.

MEER WETEN?

INFORMATIE