Out of home

Wil je graag meer consumenten naar jouw winkel trekken? Dan is wellicht Out of Home communicatie in combinatie met een sampling campagne wat voor jou! Out Of Home communicatie is een massamedium met een zeer snelle bereiksopbouw. Onder Out Of Home advertenties vallen alle reclame-uitingen die een consument buitenshuis kan tegenkomen. Dit gaat meestal om plaatsen in de openbare ruimte die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel voorbijgangers zijn. Je kunt hierbij denken aan reclameborden, zoals uithangborden van winkels, reclame-uitingen op stations en reclame in abri’s (bushokjes). De meeste out-of-homereclame is erop gericht om naamsbekendheid te genereren of een campagne onder de aandacht te brengen.

Zo kunnen advertenties bijvoorbeeld op specifieke tijden, zoals tijdens schooldagen, getoond worden, omdat je dan een specifieke doelgroep bereikt, of juist bij de dichtstbijzijnde busstation bij jouw winkel in de buurt. Richt je je op studenten? Dan kan het bereik vergroot worden door advertenties op schermen te tonen aan het begin van de donderdag- en vrijdagavond bij populaire kroegen. Bijkomend voordeel is dat de meeste abri’s verlicht zijn en daardoor ook in de ochtend- en avondspits bereik genereren. Op deze manier kunnen wij jouw specifieke doelgroep bereiken.

Een abricampagne is in staat om mensen veelvuldig te confronteren met de reclameboodschap, waardoor de impact groot is. De dekking kan zowel regionaal als nationaal zijn en het bereik is hoog. Je kunt segmenteren door bepaalde netwerken en bepaalde regio’s, steden of stadsdelen te kiezen. Abri’s zijn ideaal om snel een groot bereik te realiseren.

Ben jij al bekend met geofencing? Geofencing is een location-based marketing-technologie en maakt het mogelijk om consumenten te benaderen met relevante pushnotificaties als zij een bepaald gebied betreden, verlaten of erin verblijven. Deze gebieden worden geofences genoemd. Geofencing is een krachtige tool, een van de grootste voordelen is dat je consumenten in de buurt van je winkel kunt targeten. Op deze manier wordt de mogelijkheid vergroot om meer consumenten naar je te trekken.

Wil jij graag meer weten over de mogelijkheden van Out of Home communicatie, of heb je andere vragen? Neem gerust contact met ons op. Wil je graag wat inspiratie opdoen? Hieronder kun je verschillende sampling campagnes bekijken die we hebben uitgerold.

Lipton Herbal Ice Tea bij Hello Fresh
Yes! bij sneakershops
L’Atelier bij Koffievoordeel.nl

IK WIL GRAAG MEER INFORMATIE