Lipton Cold Infuse

Belgisch kantoorpersoneel wordt verrast met smaakvol water

Lipton wilde zoveel mogelijk (nieuwe) consumenten met Lipton Cold Infuse laten kennismaken. Cold Infuse is ‘smaak voor koud water’ en bevat een zakje met fruit/kruiden dat smaak geeft aan het water in je waterfles. Lipton wilde om die reden graag een samplingcampagne opzetten op locaties waar mensen een herbruikbare drinkfles hebben. Daarnaast waren ze op zoek naar consumenten die een bewuste levensstijl nastreven en voldoende willen hydrateren.

Onze aanpak

We gingen voor Lipton aan de slag en dachten meteen aan sportscholen. Maar we wilden ook graag nog een andere logische locatie toevoegen. We kwamen toen op kantoren. Dat zijn immers plaatsen waar veel mensen met hun eigen waterfles zitten en die ook heel goed passen in het doelgroep-profiel van Lipton. Maar hoe kom je daar?

We vonden een oplossing door een samenwerking aan te gaan met Blue Water Company: een bedrijf dat waterkoelers en mineraalwater levert bij bedrijven. Bij de bezorging van water werden ook Lipton-samples en bijbehorende leaflets naast de waterkoelers geplaatst. Op de leaflet stond meer informatie over Lipton Cold Infuse en een uitnodiging om deel te nemen aan een kort onderzoek.

 

Resultaten

De campagne was zeer succesvol. We vonden veel nieuwe consumenten, voornamelijk in de leeftijdsgroep 25 tot 34. Bovendien waren de reacties in meerderheid zeer positief.

Lipton wilde met een samplingcampagne bewuste consumenten bereiken op locaties waar een herbruikbare drinkfles gebruikt wordt. We dachten aan kantoren, maar hoe krijg je de samples daar?

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory