Riedel

EK-winactie scoort veel aandacht en opt-ins

Na jaren deed het Nederlands Elftal weer eens mee met een groot eindtoernooi op het EK van 2021. Riedel wilde die gelegenheid aangrijpen om met een activatiecampagne hun merken onder de aandacht te brengen. Ze vroegen ons om een instore EK-actie te bedenken, op te zetten en te verzorgen.

Onze aanpak

We bedachten voor Riedel de actie “Kijk het EK op een nieuwe Philips-tv”. In de aanloop naar het EK werden circa 12.000.000 pakken sap voorzien van een sticker met een unieke actiecode. Iedereen die in de actieperiode een pak sap van Appelsientje, Taksi, Van de Boom, Dubbelfriss of Dubbeldrank kocht, maakte al bij aanschaf van 1 product kans op een nieuwe tv. Op de website die wij voor Riedel hadden ontwikkeld konden consumenten hun code invoeren en direct zien of ze gewonnen hadden.

Volledig verzorgd inclusief klantenservice
Riedel werd tijden de campagne volledig door ons ontzorgd. We regelden alles. Niet alleen de codes en de actiewebsite, maar ook de juridische voorwaarden, de prijzen, de communicatie met de winnaars en zelfs de klantenservice; iets waar wij dankzij onze Monsterbox veel ervaring mee hebben. Bovendien verzamelden we tijdens de actie verkoopdata voor Riedel.

Resultaten

De Riedel EK-activatie was een succes. In totaal werd er 210.328 keer een actiecode ingevoerd door 78.286 unieke deelnemers waren. Een redemptie van 1.8%. Bovendien kreeg Riedel bijna 22.000 opt-ins. Waardevolle consumentendata die ze ze kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld mailings.

 

Niet alleen de codes en de actiewebsite, maar ook de juridische voorwaarden, de prijzen, de communicatie met de winnaars en zelfs de klantenservice, werd door ons verzorgd.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory