Venco Choco D'rop

Passende samplingkanalen voor een ‘genietmoment’

Drop en chocolade: het zijn allebei verslavende lekkernijen. Maar wat als je drop en chocolade met elkaar combineert? Venco deed dat en kwam met een nieuw product: Venco Choco D’rop. Een evenzo lekkere traktatie, maar wel iets heel nieuws dat je eerst eens geprobeerd moet hebben. Maar als je dat doet, dan kom je er achter dat het eten van een 'Choco D’ropje' een heus genietmoment is. Om awareness voor deze nieuwe traktatie te creëren vroeg Venco ons daarom een samplingcampagne op te zetten voor de doelgroep mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar.

Onze aanpak

Bij onze aanpak focusten we ons vooral op het ‘genietmoment’. Venco Choco D’rop is verpakt in een hersluitbaar potje in een handig formaat dat je overal mee naartoe kan nemen. Dus in plaats van ons te richten op haastig winkelend publiek, kozen we locaties waar consumenten naar toe gaan om zichzelf te verwennen en ook de tijd nemen.

Om zoveel mogelijk mannen als vrouwen binnen de doelgroep te bereiken, kozen we veel verschillende locaties om de samples uit te delen, zoals:

Kappers
Een plek waar je echt even tijd voor jezelf hebt. Tijdens het knippen, bij het kopje koffie of thee, werd bij veertig kappers in Nederland een Choco D’ropje uitgedeeld.

Herenmodezaak Oger
Herenmodezaak Oger is een kledingwinkel waar je als klant doorgaans alle tijd neemt. Klanten kregen een kopje koffie aangeboden met daarbij een Venco Choco D’ropje.

Woonwinkel Het Kabinet
Woonwinkel ‘Het Kabinet’ is ook een winkel waar bezoekers ook meestal veel tijd voor uit trekken . Consumenten die iets bij Het Kabinet kochten kregen naast een drankje ook een sample van Venco’s nieuwe traktatie.

Naast deze locaties sampleden we ook nog bij bloemisten, cadeau-webshops, supermarkten en koffietentjes.

Resultaten

We verzorgden voor Venco de gehele campagne. Dat behelsde o.a. het verspreiden van de samples en het instrueren van de medewerkers van de deelnemende kanalen. Daarnaast maakten we ook een flyer die samen met de sample werd uitgedeeld. Via de flyer werden consumenten uitgenodigd om deel te nemen aan een kort onderzoek. Dit onderzoek bood Venco waardevolle inzichten in o.a. de ervaring van consumenten en hun intentie om het product vaker te kopen.

Een dropje dat bedoeld is om in alle rust van te genieten kun je niet op straat aan haastig publiek uitdelen. Zo'n product vraagt om passende samplingkanalen die aansluiten op Venco's product- en merkwaarden.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory