Herengracht 562, 1017CH Amsterdam, The Netherlands

Venco Choco d’rop introductie

Venco Choco D’rop sampling campagne

Venco Choco D’rop is een nieuw product in Nederland. Venco heeft maar liefst vijf smaken op de markt gebracht. De combinatie van chocola en drop zal niet iedereen in een keer aanspreken, dit is echt een product dat je eerst een keer geprobeerd moet hebben, voordat je het koopt. Lime Factory heeft hierbij geholpen door een sampling campagne op te zetten.

Voor deze actie hebben we gekeken naar verschillende kanalen die goed bij de doelgroep van Choco D’rop passen. Naast de doelgroep hebben we ook gekeken naar het moment van sampling. Hierbij lag de focus op genietmomenten. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om te gaan samplen bij de volgende kanalen:
– Kappers, o.a. bij Kinki Kappers
– Bloemisten zoals Bloei&Zo
– Wooninterieur winkels, zoals het Kabinet
– Premium kleding winkels, zoals Oger
– Cadeau webshops zoals Yoursurprise
– Supermarkten zoals Plus supermakten
– Koffietentjes zoals Koffie-Star

Consumenten werden aangenaam verrast met een gratis sample. Bij elke aankoop ontvangt de consument een Venco Choco D’rop. samen met een flyer. Via deze flyer wordt het feedback programma en de win-actie gecommuniceerd. Met het feedback programma verzamelen wij waardevolle data over productwaardering en de herhalingsaankoop intentie. 

 

 

Benieuwd naar de mogelijkheden van sampling campagnes? Bekijk onze Diensten pagina of neem contact met ons op voor de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Laat een reactie achter