Sample jouw maaltijdcomponent

Bereik nieuwe consumenten

Vanuit onze visie is het belangrijk om te samplen op het moment dat de consument tijd en behoefte heeft. Het is een feit dat sampling heel goed werkt. De sociale norm van wederkerigheid dwingt ons om te geven nadat we iets hebben genomen. Bovendien zal de sympathie van het ‘gratis proberen’ gekoppeld worden aan een merk.

 

De trend van de laatste jaren is dat de moderne consument behoefte heeft om eerst een product uit te proberen voordat er een aankoop gedaan wordt. Wist je dat ruim 78% van de consumenten die een aankoopt doet als reden gaf dat ze de mogelijkheid kregen om het product uit te proberen?

Bereik nieuwe consumenten

Samplen bij de doelgroep wanneer deze de tijd heeft en openstaat voor nieuwe dingen. Het klinkt moeilijk, maar het is niet onmogelijk!

Op vakantie staan consumenten meer open om nieuwe producten te proberen. Ze zijn namelijk in een andere omgeving, waar ze niet hun gebruikelijke merken bij de hand hebben. Van de consumenten die drie dagen op het park verblijven, wordt er maar liefst 2 dagen thuis gekookt! In alle rust kunnen ze dus een nieuwe saus of andere maaltijdcomponent uitproberen. Bovendien kun je je seizoensgebonden product perfect samplen. Uiteraard kan hier een receptenkaartje bij geleverd worden, zodat de consument exact weet hoe de maaltijdcomponent klaargemaakt moet worden.

  

Zoals de cijfers uitwijzen is de herhalingsaankoopintentie 55%. Ze zullen dus sneller jouw merk herkennen en overgaan tot een aankoop.

Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op of stel je vraag via de chat.