Maak consumenten enthousiast met een winactie

Wil je graag de aandacht van de consument trekken en een leuke winactie organiseren? Bij Lime Factory is dit mogelijk. Wij nemen alle zorg voor je uit handen, zodat jij je niet bezig hoeft te houden met het actiemechanisme, de communicatie, de technische afhandeling, het jurische aspect en de te winnen prijzen. Wat dacht je van een passende prijs, zoals een gratis verblijf op een vakantiepark, een aantal wellness arrangementen of iets anders? Bij ons is veel mogelijk, omdat we veel connecties hebben met partijen waar we al mee samenwerken op het gebied van sampling. Benieuwd waarom jij een online activatie op moet zetten? Lees dan verder.

Waarom een winactie?

Het opzetten van een winactie kan verschillende doelen hebben:

  • Verhogen van conversie
  • Opbouwen consumentenbestand
  • Het verhogen van de brand awareness
  • Meer traffic naar jouw website
  • Nieuwsbrief inschrijvingen
  • Klantonderzoek

Winacties kunnen hoog converteren, omdat de consument tijd investeert in jouw product. Bovendien kunnen online activaties meer emotie bieden dan andere conversiemiddelen. Doordat het een bepaalde interactie van de deelnemer vereist, resulteert dit in verschillende emoties, zoals een positief gevoel of nieuwsgierigheid.

Waar moet je rekening mee houden?

Bij het opzetten van een winactie zijn er een aantal punten die belangrijk zijn. Denk hierbij aan het actiemechanisme, de communicatie, het juridische aspect en de prijs.

Actiemechanisme

Voordat een winactie wordt opgesteld, moet er worden vastgesteld welke actie het best bij jouw doelgroep past. De actie moet duidelijk en eenvoudig zijn. Hoe minder stappen, hoe succesvoller. Zo kan er bijvoorbeeld op een flyer een link staan naar een landingspage met een aantal vragen.

Communicatie

Bij het communiceren van een winactie komen een aantal zaken kijken. Een pakkende call-to-action is zowel online als offline mogelijk. Wij helpen je graag met het ontwikkelen van verschillende communicatiemiddelen. Zo kunnen wij de actiepagina voor jou maken waar consumenten op terecht komen. Uiteraard kunnen we dit naar jouw wensen aanpassen.

Naast het design van de website, kunnen wij ook het design van de stickers en flyers verzorgen, waar een code op gecommuniceerd is. Stuur je liever digitaal een mailing naar consumenten? Ook dit kunnen wij voor jou ontwerpen.

Juridische controle

Geen zin in juridische rompslomp? Bij het opzetten van een winactie komt veel kijken. Wij zorgen ervoor dat de actie aan de gedragscode voldoet. Denk hierbij aan de verschillende vormen van trekkingen, privacywetgeving en de prijs (voldoet de prijs aan de kansspelrichtlijnen?).

Prijs

Weet jij niet zeker wat een passende prijs kan zijn voor jouw winactie? Wij helpen je graag met het organiseren van een prijs die passend is bij jouw merk en positionering en aansluit bij de winacties. In sommige gevallen zijn hier ook leuke samenwerkingen mogelijk, waarbij een deel van de kosten van de prijs door de aanbieder van de prijs worden vergoed.

Meertalig

Wil jij een winactie opzetten in Duitsland, Frankrijk of België? Wij zorgen ervoor dat jouw actie meertalig opgezet kan worden. Uiteraard bespreken we samen hierin de mogelijkheden.

Opvolging vanuit een winactie

Wil jij graag door middel van een winactie een consumentenbestand opbouwen? Wij raden je aan om dan een Consumer Insights Application eraan te koppelen. Ook is een opt-in bij deelname mogelijk. Consumenten kunnen hun mening geven over het product en aangeven graag op de hoogte gehouden te worden van andere passende acties. Zo kunnen consumenten op Monstertester.nl hun feedback geven en maken de deelnemers elk kwartaal kans op een wisselende prijs. Ook Monsterdoos consumenten kunnen via ons platform hun mening geven over de producten. We sturen deze groep een mailing met unieke link en verloten vervolgens 5 Monsterdozen.

Uiteraard is een loyaliteitsactie, zoals een spaaractie waarbij de consument meerdere keren een product koopt, ook mogelijk. Heb je zelf een leuk idee hoe jij een leuke winactie onder de aandacht wil brengen? Wij zijn benieuwd naar jouw input! Of bekijk hieronder een aantal voorbeelden:

Een aantal voorbeelden
Becel

Om de verkoop te stimuleren is er een actie opgezet met Becel. Consumenten ontvingen bij verschillende kanalen een gratis sample, inclusief flyer met een link naar Monsterter.nl. Consumenten konden hier hun feedback invullen, waarbij ze vervolgens kans maakten op een iPad. Het doel van deze winactie was een klantonderzoek, en aangezien de actie in België plaats vond was alle communicatie 2-talig.

Santa Maria

Een geselecteerde groep consumenten kreeg via een mail de kans om Santa Martia Fish Taco aan te vragen via ons platform Monstertester.nl. De te winnen prijs was in dit geval het gratis product. Het doel van deze winactie was om een gerichte groep consumenten een nieuw product te laten proberen en later ook hun mening te vragen.

Als opvolging ontvingen de consumenten een mail met een link naar monstertestser.nl om hun mening over het product geven. De consument maakt vervolgens kans op een iPad of weekend Center Parcs. Op deze manier kon Santa Maria genoeg feedback verkrijgen over hun product, bij hun geselecteerde doelgroep.

 

Center Parcs

In de Welkomstkoffer bij Center Parcs konden bezoekers ook een prijs winnen. Zo werd er een kwartaalprijs aangeboden via een unieke code in het magazine. Hieronder kun je zien hoe dit is vormgegeven. Ook hier werd een passende prijs aan gekoppeld: bezoekers konden nog een weekendje Center Parcs winnen of een iPad (ideaal voor de volgende vakantie!). Het doel van deze winactie was om een consumentenbestand op te bouwen en een klantenonderzoek te doen.

Monsterdoos

Op de Facebookpagina van de Monsterdoos maken consumenten kans op een T-shirt, door hun mening te geven over de producten die ze hebben ontvangen in de Monsterdoos. Onder iedere post van een product kan de consument zijn/haar feedback geven. Ook via een tekenwedstrijd voor de kinderen maakt men kans op een T-shirt. Hiermee kan de awareness vergroot worden. Bovendien kunnen deze consumenten ook een referentiecode delen die zij ontvangen na hun betaling, waarbij ze een t-shirt kunnen verdienen. Het doel hiervan is om de conversie te verhogen.

Meer informatie

Wil je graag meer weten over sampling acties en ben je geïnteresseerd? Vul de informatie aanvraag in. Je kunt ook een mail sturen naar info@limefactory.nl

INFORMATIE