Rexona

Advanced Protection bereikt de sportieve consument

De behoefte aan non-stop bescherming

Rexona Advanced Protection staat garant voor 72 uur non-stop bescherming tegen zweet en lichaamsgeur. Om de consumenten, mannen en vrouwen die actief zijn en behoefte hebben aan een effectieve deodorant, hiervan te overtuigen, was de opdracht hen het product te laten ervaren van de Rexona Cobalt Dry of Rexona Cotton Dry variant. Het stimuleren van productbeleving was essentieel om deze consumenten aan het merk te binden.

Aanpak en resultaten

We wisten dat de Rexona doelgroep niet stil zit. Waar bereik je de 'sweating consumer' op het moment dat ze een deodorant het hardst nodig hebben? Precies: in de sportschool! We kozen voor een gerichte samplingcampagne met maar liefst 216 sportscholen in Nederland en 166 gyms in België. Om de link met Rexona als trotse sponsor van Hyrox bekend te maken in Nederland, is er ook gesampled bij 100 Hyrox locaties in Nederland. We zorgden ervoor dat de samples op een perfect moment in de zomer klaar lagen voor de sporters. Om de boodschap van 72 uur non stop bescherming te versterken, plaatsten we opvallende A6 flyers en A4 counterstands. De boodschap vanuit Hyrox: "It Won't Let You Down" werd gecommuniceerd doormiddel van een roll-up banner en een mooie display om de samples in te plaatsen. 

De campagne was een doorslaand succes in beide landen. De Rexona samples werden met open armen ontvangen en zorgden voor een flinke kennismaking met het merk. Veel consumenten konden het product voor het eerst proberen en waren direct aangenaam verrast. Ook de sportschoolhouders zelf waren enorm enthousiast over de campagne. De intentie tot herhalingsaankoop was dan ook opvallend hoog.

 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory