First-party data collectie FMCG

Steeds meer FMCG-bedrijven richten zich op first-party data collectie. Logisch, want first-party data stelt je in staat om klanten beter te begrijpen en te bedienen. Door het analyseren van data als browsegeschiedenis, aankoopgeschiedenis, zoekopdrachten en andere interacties met jouw bedrijf of merk kun je een beter beeld krijgen van wie je klanten zijn en wat hun interesses, behoeften en voorkeuren zijn. Je kunt klanten daardoor beter bedienen en ook je marketing- en advertentiestrategieën verbeteren door ze te specificeren en te personaliseren. Zo verbeter je de klantervaring en verhoog je uiteindelijk de omzet.

Sampling
dubbel-blaike-met-dubbele-lijn

Verzamel first-party data door middel van activaties

Activaties zijn een effectieve manier om first-party data te verzamelen, omdat ze interactieve en betrokken ervaringen bieden die deelnemers aanmoedigen om informatie te verstrekken. Denk bijvoorbeeld aan een win- of spaaractie, een samplingcampagne of een cashback-actie. De belangrijkste data die je daarbij kunt ophalen zijn e-mailadressen waarmee je communicatie kunt personaliseren. Daarnaast kun je ook consumer insights verzamelen. Dit is (per activatiemechanisme) hoe Lime Factory first-party data voor je kan verzamelen.
dubbel-blaike-met-dubbele-lijn

Samplingcampagne

  • De consument ontvangt naast een sample ook een flyer met daarop een link en QR-code dat verwijst naar een korte vragenlijst. D.m.v. een incentive stimuleren we de respons.
  • Via een online formulier kan de consument een sample aanvragen.
  • Ook kunnen we via een flyer of e-mail bij een webshop-samplingcampagne e-mailadressen vergaren.

 

Cashback-actie

  • Om deel te kunnen nemen aan een cashback-actie vragen we de consument om zijn of haar e-mailadres achter te laten.
  • Dit stelt ons tevens in staat om de cashback-actie op te volgen door middel van een e-mail waarin we hen uitnodigen om deel te namen aan een kort onderzoek. Dit levert je meer data en waardevolle consumer insights op.

Winactie

  • Ook een winactie is een goede manier om data te verzamelen. Op de landingspagina van de winactie (die wij overigens voor jullie kunnen verzorgen) laat de consument zijn of haar gegevens achter en kan daarbij kiezen voor een opt-in.

 

Spaaractie

  • Om deel te nemen aan een spaaractie vragen we consumenten om zich te registreren. Ook hierbij vragen we om een opt-in. Ook deze spaaractie kunnen we volledig voor jullie verzorgen zoals we dat bijvoorbeeld gedaan hebben voor de Taksi Spaaraksi.

 

Een combinatie van activaties

  • Om echt waardevolle first-party data te verzamelen kun je ook een eigen activatieplatform starten waar geregistreerde gebruikers samples kunnen aanvragen en mee kunnen doen aan diverse win-, spaar- en/of cashback-acties. We adviseren je hier graag over.
blaike-met-lijn

Hoge redemptie, kom in contact

Overweeg je om je (meer) te richten op first-data collectie, neem dan vrijblijvend contact op met Lime Factory. Als datagedreven sampling- & activatiebureau hebben we alle expertise in huis en zorgen we voor een hoge redemptie. Zo levert een win- of spaaractie een gemiddelde redemptie van 25 – 30% en een cashback-actie zo’n 30 – 45% redemptie. Bovendien voldoen we aan alle eisen van AVG en ePV en hebben we veel ervaring met werk voor o.a. Santa Maria, Riedel, Quaker en Lipton. We horen graag van je hoe we jou kunnen helpen. Bel: 020 320 9002 of stuur een e-mail naar Govert Noordman