Winactie

Wil je trial stimuleren en de awareness en rotatie van je producten verhogen? Denk dan eens aan het opzetten van een win- of spaaractie. Het klinkt ingewikkeld en tijdrovend, maar niet als je het aan Lime Factory uitbesteedt. Wij verzorgen de gehele actie voor je. Van het opzetten en bedenken van de actievorm, tot aan de communicatie met winnaars.

Winacties
dubbel-blaike-met-dubbele-lijn
Blaadje met limoen

Verhoog je rotatie met een winactie

Een winactie is een middel dat zich bij uitstek leent om de aandacht van de consument te trekken. Bovendien kun je in relatief korte tijd de rotatie verhogen. Er zijn verschillende manieren om hier voor te zorgen. Je kunt werken met unieke actiecodes op een verpakking waarbij periodiek prijzen te winnen zijn; bijvoorbeeld dagelijks. Of je kunt een prijs geven aan de XX-ste deelnemer. Maar je kunt ook een winactie opzetten waarbij de deelnemer een kassabon moet overleggen. Maar denk ook een specifieke opdracht zoals een oproep om een foto te maken met het product of een andere (creatieve) uiting.

dubbel-blaike-met-dubbele-lijn
Appelsientje EK winactie Lime Factory

Lime Factory neemt al het werk uit handen

Voor welke vorm je ook kiest: wij kunnen de hele actie voor je verzorgen. Kies je voor een winactie met codes dan zorgen we voor unieke codes die met een sticker op de verpakking kunnen worden geplakt of direct op de verpakking kunnen worden geprint.

We kunnen schapkaarten en stickers op de winkelvloer voor je maken om de actie extra onder de aandacht te brengen. Ook kunnen we de actiewebsite voor je maken (lees hier meer over). We zorgen voor alle juridische aspecten, regelen de prijzen voor de winnaars en beantwoorden vragen van consumenten. Zelfs het onder de aandacht brengen van de actie op social media kunnen we voor je verzorgen. 

Ook als je liever kiest voor een winactie op basis van een kassabon ben je bij ons aan het goede adres. Doordat we voor onze cashback-acties al een platform hebben ingericht om kassabonnen te verwerken kunnen we een dergelijke actie relatief snel en eenvoudig voor je opzetten.

Verzamel first party data en consumer insights met een winactie

Een winactie kan op vele manieren voor je werken. Een belangrijk motief om een winactie te starten kan zijn om first party data in te zamelen. De e-mailadressen die we tijdens een winactie voor je verzamelen kun je inzetten voor gerichte en relevante marketing doeleinden. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van (gepersonaliseerde) mailings over aanbiedingen, acties of recepten. Een winactie kun je daarnaast ook inzetten om consumenteninzichten te verzamelen. Dit werkt vooral goed in combinatie met een samplingactie. Het hoeft lang niet altijd een grote campagne te zijn. Denk ook eens aan een laagdrempelige samplingactie waarbij consumenten gevraagd worden om jouw product te beoordelen. Dat kan bijvoorbeeld via onze Monsterbox of via Monstertester.nl. Deelnemers aan de producttest maken kans op een prijs in ruil voor hun waardevolle feedback over jouw product.

blaike-met-lijn

De voordelen van samenwerken met Lime Factory op een rij

Voor welke actievorm je ook kiest. Lime Factory helpt je om van jouw winactie een succes te maken.

Limoen
dubbel-blaike-met-dubbele-lijn

Riedel

Wil je weten hoe wij in de praktijk werken? Bekijk dan hoe we voor Riedel een succesvolle winactie rondom het EK Voetbal hebben opgezet.

Benieuwd hoe we jouw product kunnen promoten?

Ieder product is anders en heeft een andere doelgroep. Daarom krijgt ieder product een unieke aanpak. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.