Sampling
Een effectieve en kostenefficiënte sampling campagne start je bij Lime Factory. Onze manier van sampling (channelsampling) is wezenlijk verschillend dan die van andere bureaus. Wij maken gebruik van bestaande locaties in retail en leisure. Hierdoor kunnen wij gerichter (specifieke) doelgroepen bereiken, hebben we minder ‘waste’ en houden we de kosten laag. Het zorgt bovendien voor een hogere aankoopintentie. Dit meten we aan de hand van ons kosteloze consumer insights onderzoek .
Sampling daar waar je doelgroep zich begeeft
Kostenefficiënt
Een ander groot voordeel van channel sampling is dat we geen promotieteams hoeven in te huren. In plaats daarvan laten we (kassa)medewerkers van onze partners de samples uitdelen of sturen we het mee in het geval van webshop-sampling. Hierdoor houden we de kosten laag.
Ook mogen we vaak meeliften op de communicatiekanalen van onze partners. Voor hen is het uitdelen van een gratis product een leuke manier om (extra) klanten te werven. Via social media en nieuwsbrieven informeren zij hun klanten over de campagne. Je krijgt daardoor kosteloos promotie van je product.
Meer aankopen door gerichte distributie
Het doel van sampling is om consumenten kennis te laten maken met je product en hen te overtuigen om tot aankoop over te gaan. Lime Factory excelleert hierin doordat wij het product aanbieden aan een doelgroep die al een intrinsieke interesse heeft. Onderzoek toont aan dat gerichte distributie via channelsampling leidt tot een hogere conversiepercentage dan traditionele samplingmethoden. Consumenten die een sample ontvangen via een kanaal dat zij vertrouwen en waarin zij geïnteresseerd zijn, staan open voor het proberen van het product en zijn vaker geneigd om het aan te schaffen als het hen bevalt.
Vergroot de kracht van je merk
De voordelen van samenwerken met Lime Factory op een rij
Ben je van plan om een samplingcampagne te starten? Doe dat dan samen met Lime Factory.
- We samplen op een moment en plaats dat de consumenten tijd en behoefte heeft aan jouw product.
- We kunnen iedere doelgroep bereiken, ook als deze nauw geformuleerd is.
- We werken kostenefficiënt dankzij onze database van meer dan 18.000 kanalen.
- We hebben weinig ‘waste’.
- We kunnen ook gekoelde sampling aanbieden zoals voor dranken of zuivelproducten.
- We leveren je (standaard) waardevolle consumer insights. En met behulp van onze benchmarks krijg je inzicht in het effect van je campagne t.o.v. vergelijkbare producten.
- We kunnen jouw samplingactie combineren met andere activatiecampagnes voor nog meer awareness, trial en hogere penetratie.
Amstel Radler Fris 0.0
Wil je weten hoe wij in de praktijk werken? Bekijk dan hoe we voor Amstel Radler een succesvolle samplingcampagne hebben opgezet.
Benieuwd hoe we jouw product kunnen promoten?
Ieder product is anders en heeft een andere doelgroep. Daarom krijgt ieder product een unieke aanpak. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.