Consumer Insights Application

Begrijp jij de consument door en door? Wanneer je gaan samplen, wil je natuurlijk graag weten wat de consument ervan vindt. Door feedback te vragen aan de consument kun je je relatie met hen verdiepen en inzicht krijgen in hun motivaties, zodat je in de toekomst een effectieve strategie kunt plannen.

Weet je niet zeker hoe je dit het beste kunt aanpakken? Wij zorgen voor merkactivatie met een meetbaar effect. Wij kunnen jou inzichten geven in hoe de consument het product heeft ervaren! Dit doen wij via onze Consumer Insights Application.  Dit is ons eigen platform, waar de consument zijn/haar ervaring met jouw product kan delen. 

Via ons online platform monstertester.nl vragen wij feedback aan consumenten die jouw product geprobeerd hebben. Zo kan er worden aangegeven wat ze van het product vonden en of de consument overweegt het product in de toekomst nogmaals te kopen. Wij vragen o.a. naar mate van gebruik, productwaardering, productbekendheid en de herhalingsaankoopintentie. Ook kunnen hier tailor made een of meerdere extra vragen aan toegevoegd worden. Door het vragen van feedback aan consumenten kunnen we onze consumenten database uitbreiden, maar ook gericht samplen en een schatting maken van de ROI. Uiteraard kunnen we alle mogelijkheden samen bespreken. Hieronder kun je een voorbeeld zien van standaardvragen voor de consument: 

 

Wil jij graag de penetratie verhogen van jouw product? De cijfers hieronder liegen niet: voordat het product onder de aandacht werd gebracht bij de consument, had slechts 24% het product al eens eerder aangeschaft. Zes maanden na de sampling actie had maar liefst 43% het product gekocht. Dit is bijna een verdubbeling! Wil je bijvoorbeeld het geslacht weten van jouw consument? Ook hierin kunnen wij inzicht verschaffen. 

Hoe komen wij aan onze data?

Het genereren van consumer insights is tegenwoordig onmisbaar. Via ons online platform monstertester.nl vragen wij feedback aan consumenten. Het invullen duurt nog geen twee minuten en er zit een win-actie aan gekoppeld, waardoor de respons wordt verhoogd. Naast de standaard vragen die wij stellen aan consumenten, kan het ook op maat ingericht worden. Wij hebben de afgelopen jaren data verzameld, bij 6 verschillende sampling concepten en 300 producten.

Twee voorbeeldcampagnes zijn:

Ook ontvangen wij consumentendata via de Monsterdoos en via Kassabonkorting.nl. Kassabonkorting is een platform voor geld terug acties en is een alternatieve manier om consumenten via de winkel een product te laten proberen. Dankzij ons klantenportaal beschikken we over informatie over een specifieke groep mensen. De communicatie binnen ons klantenportaal is geheel op maat in te richten naar jouw behoeften en wensen. Bovendien stimuleer je direct de penetratie, dat uiteraard ook in de cijfers zichtbaar wordt.

Wij helpen jou graag om de juiste inzichten te verkrijgen. Dit kan zijn van het formuleren van doelstellingen tot het maken van een ROI berekening of het geven van een aantal praktische tips. Wil je graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.