
Kassabonkorting: wat voor jou?
Ben jij al bekend met ons vernieuwde concept Kassabonkorting? Kassabonkorting is een platform voor geld terug acties en is een alternatieve manier om consumenten via de winkel een product te laten proberen. Een geld terug strategie werkt drempelverlagend voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Ondanks dat dit een relatief kostbare manier van sampling is, zijn er wel een aantal significante voordelen. De consument doorloopt het gehele aankoopproces, zodat dit makkelijker herhalingsaankopen gaat opleveren. Bovendien stimuleer je direct de penetratie, dat uiteraard ook in de (Nielsen) cijfers zichtbaar wordt.
Dankzij ons klantenportaal beschikken we over informatie over een specifieke groep mensen. De communicatie binnen ons klantenportaal is geheel op maat in te richten naar jouw behoeften en wensen.
Door een aantal gegevens op te vragen op het moment dat de klant zijn geld terugkrijgt, kan er een vergelijking worden gemaakt tussen verschillende groepen consumenten of verschillende producten waarop korting wordt gegeven. Dankzij de Consumer Insights Application (CIA) kun je heldere inzichten verkrijgen, waardoor je vervolgens de consument beter zult begrijpen en hier in de toekomst beter op in kan spelen.
Waarom geld terug acties?
Wanneer je veel kortingsacties gebruikt, wordt de consument alleen geconditioneerd om te kopen tijdens de verkoopperiode. Bovendien is de consument dan meer gefocust op de prijs en minder op productvariaties. Ze zullen ook sneller van merk wisselen om een lagere prijs te krijgen. Een effectieve manier om de verkoop te verhogen zijn geld terug acties.
Het concept
Platform
Communicatie
Data
De voordelen op een rijtje
- Geld terug acties zal kopers leveren
- Het creëren van een contactmoment
- Het verzamelen van data over de nieuwe klanten
- De verkoop van een product kan een extra impuls geven