Respons sampling

Bereik direct jouw doelgroep met respons sampling

Wil je jouw respons maximaliseren? Maak dan gebruik van respons sampling. Dit is dé sampling methode om jouw specifieke doelgroep direct met jouw product in contact te laten komen. Dankzij doelgroepsegmentatie kun je je samples zeer gericht verspreiden. Dit leidt tot weinig waste en maakt het een kosteneffectieve methode.

De trend van de laatste jaren is dat de consument behoefte heeft om eerst een product uit te proberen voordat er een aankoop gedaan wordt.  Speel hierop in door jouw product per post op te sturen naar je doelgroep. Jouw doelgroep heeft de ultieme beleving. Hij of zij kan het product voelen, ruiken en proeven. Door jouw product te ervaren wordt er in de toekomst sneller overgaan tot de aankoop van jouw product.

Vanuit onze visie is het belangrijk om te samplen op het moment dat de consument tijd en behoefte heeft. Het is een feit dat sampling heel goed werkt. De sociale norm van wederkerigheid dwingt ons om te geven nadat we iets hebben gekregen. Bovendien zal de sympathie van het ‘gratis proberen’ gekoppeld worden aan een merk.

Werkwijze

Meedoen is erg gemakkelijk. We kunnen samen alle mogelijkheden en wensen bespreken. Het enige wat wij dan van jou nodig hebben zijn de samples. Wij verzorgen het promotiemateriaal er omheen. Je kunt hierbij denken aan enveloppen, flyers of wellicht een leuk receptje ter inspiratie.

Wij beschikken over een uitgebreide database van consumenten, waar we op o.a. leeftijd en geslacht kunnen selecteren. Hierdoor kunnen we doelgericht jouw doelgroep aanspreken. Het product valt dus altijd bij jouw doelgroep op de deurmat. Bovendien vinden zij het al erg leuk om een nieuw product te proberen, waardoor het gebruikersaantal erg hoog ligt. Dankzij ons feedbackprogramma heb je uiteindelijk een duidelijk beeld van hoe de consumenten jouw product hebben ervaren.

Ben je benieuwd hoe wij respons sampling hebben uitgevoerd? Lees hier hoe wij 500 consumenten blij hebben gemaakt met een sample Fish Taco van Santa Maria.

Social Sampling

Ben jij al bekend met Social Sampling? Dankzij Social Sampling kunnen wij de bekende sampling acties op straat digitaliseren. Via social sampling kan je degene die getarget zijn voor respons sampling de mogelijkheid geven om de actie te delen, zodat hun vrienden en bekenden de sample ook aan kunnen vragen. Hier kan een maximum aantal aanvragen aan worden gekoppeld, zodat het wel beperkt blijft binnen deze groep.

Jouw product kan gecommuniceerd worden via bijvoorbeeld Facebook of WhatsApp. Het grote voordeel van Social Sampling is dat de consumenten zelf de beste promoters zijn. Zij kunnen namelijk het product op zelf social media verspreiden naar vrienden en familie toe. Wanneer je een product van een vriend krijgt, wordt niet alleen de vriend als sympathiek ervaren, maar wordt jouw product ook sneller als betrouwbaar gekenmerkt.

Social Sampling zorg ervoor dat mensen zich belangrijk voelen door de daad van het delen. Een recent onderzoek van de Haas School of Business stelt vast dat “statusstijging vooral sterk lijkt te worden wanneer die gecorreleerd is met vrijgevigheid en toewijding aan de groep”. Wanneer je consumenten een manier geeft om te kunnen delen met vrienden, help jij met een positieve associatie van de consument met jouw merk.

Volgens Nielsen maakt 46% van de consumenten wereldwijd gebruik van sociale media om aankoopbeslissingen te nemen. Je kunt hier dus slim op inspelen!

De voordelen van Respons Sampling

  • Minimale waste
  • Kosteneffectief
  • Ligt 100% in de doelgroep
  • Veel communicatiemogelijkheden (mail, landingspagina, envelop, flyer)
  • Database wordt opgebouwd
  • Mogelijkheid van social sampling (nodig een vriend uit)

Heb jij interesse in respons sampling? Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op of stel je vraag via de chat.