Sampling
Een effectieve en kostenefficiënte sampling campagne start je bij Lime Factory. In vergelijking met veel andere bureaus kunnen we wij gerichter (specifieke) doelgroepen bereiken. Daardoor hebben we minder ‘waste’ en houden we de kosten laag. Bovendien kunnen we de return on investment van een campagne (vooraf) voor je berekenen en verzamelen we standaard waardevolle consumer insights voor je.
Sampling daar waar je doelgroep zich begeeft
Lime Factory bedient zich van de ‘channel sampling’ methode. Dat houdt in dat we gebruik maken van partners (kanalen) binnen de retail en leisure om producten te samplen. In de loop der jaren hebben we een database van meer dan 18.000 kanalen opgebouwd. Hierdoor kunnen we heel gericht iedere doelgroep bereiken. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar zwangere vrouwen dan zetten we een samplingcampagne bij babywinkels verspreid over heel Nederland voor je op. Niet alleen bereiken we op deze manier de doelgroep beter, we zorgen ook voor minder ‘waste’ en we samplen op een moment dat je doelgroep behoefte heeft aan jouw product. Bekijk maar eens onze case van Venco D’rop.
Kostenefficiënt
Een ander groot voordeel van channel sampling is dat we geen promotieteams hoeven in te huren. In plaats daarvan laten we (kassa)medewerkers van onze partners de samples uitdelen of sturen we het mee in het geval van webshop-sampling. Hierdoor houden we de kosten laag.
Ook mogen we vaak meeliften op de communicatiekanalen van onze partners. Voor hen is het uitdelen van een gratis product een leuke manier om (extra) klanten te werven. Via social media en nieuwsbrieven informeren zij hun klanten over de campagne. Je krijgt daardoor kosteloos promotie van je product.
Inzichten in het effect: vooraf en achteraf
Lime Factory is een ‘data driven’ sampling- en activatiebureau. Wij vinden het belangrijk dat jij inzicht krijgt in het effect van je campagne; zowel vooraf als achteraf. Met onze eigen samplingcalculator kunnen we voorafgaand aan de campagne berekenen wat de return on investment zal zijn. Dit doen we o.a. aan de hand van onze rijke database aan benchmarkgegevens.
Tijdens de campagne delen we naast de samples ook een leaflet uit. Daarmee roepen we consumenten op om mee te doen aan een kort onderzoek. In het onderzoek kunnen ze o.a. aangeven hoe ze het product hebben ervaren en of ze van plan zijn het vaker te kopen. Maar we kunnen ook hele specifieke vragen stellen over bijvoorbeeld de verpakking. Dit onderzoek levert je waardevolle consumenteninzichten op die we in ons evaluatierapport aan je presenteren.
De voordelen van samenwerken met Lime Factory op een rij
Ben je van plan om een samplingcampagne te starten? Doe dat dan samen met Lime Factory.
- We samplen op een moment en plaats dat de consumenten tijd en behoefte heeft aan jouw product.
- We kunnen iedere doelgroep bereiken, ook als deze nauw geformuleerd is.
- We werken kostenefficiënt dankzij onze database van meer dan 18.000 kanalen.
- We hebben weinig ‘waste’.
- We kunnen ook gekoelde sampling aanbieden zoals voor dranken of zuivelproducten.
- We leveren je (standaard) waardevolle consumer insights. En met behulp van onze benchmarks krijg je inzicht in het effect van je campagne t.o.v. vergelijkbare producten.
- We kunnen jouw samplingactie combineren met andere activatiecampagnes voor nog meer awareness, trial en hogere penetratie.
Amstel Radler Fris 0.0
Wil je weten hoe wij in de praktijk werken? Bekijk dan hoe we voor Amstel Radler een succesvolle samplingcampagne hebben opgezet.
Benieuwd hoe we jouw product kunnen promoten?
Ieder product is anders en heeft een andere doelgroep. Daarom krijgt ieder product een unieke aanpak. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.