Sampling

Wanneer je wilt groeien als merk, wil je dat de consument zich betrokken voelt bij jouw merk, zodat ze eerder geneigd zijn om te converteren en tot een herhalingsaankoop over te gaan. Dit kun je doen door brand activation. Door middel van brand activation (merkactivatie) wordt trial gestimuleerd, die moet leiden tot aankopen en uiteindelijk tot een vorm van loyaliteit voor jouw merk. Sampling kan hierin een grote rol spelen. Lime Factory biedt 4  manieren van sampling aan: channel sampling, Monsterdoos, Monstertester en fieldmarketing. Hieronder kun je lezen wat deze vormen van sampling inhouden.

Channel Sampling

Wil jij graag veel consumenten te bereiken binnen een bepaalde tijd? We brengen jouw boodschap op het juiste moment naar de juiste doelgroep op de juiste plaats. Denk bijvoorbeeld aan het uitdelen van een gekoeld drankje of verantwoord tussendoortje aan automobilisten wanneer zij moeten wachten tijdens een wasbeurt van hun auto.

Een passend voorbeeld is de sampling campagne voor Lipton bij Van der Valk. In elke mini-bar in de hotelkamer staat een lekker gekoeld blikje Lipton voor de gearriveerde gasten. Op de tafel staat een tafelkaart en coupon. Met de coupon ontvangt de consument 1 euro korting bij een volgende Lipton aankoop.

Consumenten kunnen feedback achterlaten via monstertester.nl. Op deze website vragen wij de deelnemers wat ze vonden van de ontvangen sample. Het invullen duurt nog geen twee minuten en er zit een win-actie aan gekoppeld, waardoor de respons wordt verhoogd. Wij kunnen ook consumer insights verzorgen na zes maanden. Zo weet jij precies wat de penetratie en herhalingsaankopen zijn na de afgelopen sampling campagne.

Natuurlijk wil je de aandacht trekken met jouw campagne. Dit kan op verschillende manieren, zoals een leuke toonbankdisplay, mooi stoepbord, een ludieke poster of juist met een handige flyer die meegegeven kan worden aan de consument of een leuke post in een nieuwsbrief. Wij werken samen met ontwerpers, creatieve concept ontwikkelaars, marketing specialisten en web developers die helpen met het verzorgen van bijvoorbeeld het design van de promotiematerialen en pakkende foto’s van de campagne. Ook het ompakken van producten kun je aan ons overlaten. Bij het ompakken van producten staat kwaliteit voorop. We pakken producten uit en kunnen ze herverdelen, zodat het goed aansluit bij de desbetreffende campagne. Uiteraard kunnen we andere wensen ook bespreken, zodat de sampling campagne zo goed mogelijk tot zijn recht komt.

Monsterdoos

Wil jij graag jouw product testen onder nieuwsgierige consumenten en wil je weten hoe men hier op zal reageren? Sample jouw product gratis in de Monsterdoos! De Monsterdoos is een alternatieve manier van sampling, waarbij consumenten in aanraking komen met nieuwe producten of varianten (denk bijvoorbeeld aan een nieuwe smaak) in hun eigen huiselijke omgeving.

Door jouw nieuwe product in de Monsterdoos te samplen, kun je direct jouw product testen. Dankzij onze Consumer Insights Application, die wij kosteloos aanbieden bij de Monsterdoos, kunnen consumenten hun feedback achterlaten over jouw product. De ervaring leert dat consumenten het erg leuk vinden om hun mening te geven over de ontvangen producten. Daarom vragen wij standaard feedback van alle producten en ontvangen alle deelnemers een rapportage over hun product. Wij zorgen voor extra aandacht en publiciteit middels de website, Facebook en mailings.

Monstertester

Wil je jouw respons maximaliseren? Wij sturen via monstertester.nl jouw sample op naar een specifieke doelgroep. Deze manier van sampling is dé methode om jouw specifieke doelgroep direct met jouw product in contact te laten komen. Dankzij doelgroepsegmentatie kun je je samples zeer gericht verspreiden. Dit leidt tot weinig waste en maakt het een kosteneffectieve methode.

Wij beschikken over een uitgebreide database van consumenten, waar we op o.a. leeftijd en geslacht kunnen selecteren. Het product valt dus altijd bij jouw doelgroep op de deurmat. Bovendien vinden zij het al erg leuk om een nieuw product te proberen, waardoor het gebruikersaantal erg hoog ligt. Dankzij ons feedbackprogramma heb je uiteindelijk een duidelijk beeld van hoe de consumenten jouw product hebben ervaren.

 

Field sampling/event sampling

Consumenten geven nog steeds de voorkeur aan de ‘touch-and-feel’-ervaring voordat ze een nieuw product kopen. Daarom is sampling een van de krachtigste routes om te gebruiken voor conversie. Sampling kan de penetratie van jouw merk verhogen. Door gratis samples uit te delen kan men het aantal mensen dat het product proberen doen stijgen.

Promotieteams kunnen op verschillende locaties en evenementen ingezet worden, om zo de brand awareness en trial te stimuleren. Lime Factory kan in samenwerking met verschillende partners fieldsampling en eventsampling inzetten om de merkbeleving te vergroten en jouw product onder de aandacht te krijgen. Uiteraard kan dit in combinatie met onze Consumer Insights Application aangeboden worden. Zo kun je specifieke insights over jouw doelgroep verkrijgen.

VOORBEELD CAMPAGNES

Quaker Kids bij Landal GreenParks en Kleertjes.com
Naked bij bakkers in België
Quaker Ontbijtgranen bij Jims, Life Style Fitness en Intersport

IK WIL GRAAG MEER INFORMATIE