Trek meer consumenten aan met geofencing

Ben jij al bekend met geofencing? Geofencing is een location-based marketing-technologie en maakt het mogelijk om consumenten te benaderen met relevante pushnotificaties als zij een bepaald gebied betreden, verlaten of erin verblijven. Deze gebieden worden geofences genoemd. Geofencing is een krachtige tool om meer consumenten aan te trekken.

Waarom geofencing?

Geofencing-marketing zijn locatiegebaseerde advertenties waarbij de locatie van een gebruiker wordt geregistreerd via internet, en advertenties worden getoond aan mensen in een specifieke locatie. Marketingprofessionals gebruiken geofencing om specifieke advertenties te laten zien op basis van de exacte locatie van de doelgroep. De beoogde doelgroep neemt deel aan locatietargeting wanneer ze programma’s gebruiken waarbij hen wordt gevraagd hun locatie in te voeren of toegang tot hun locatie te geven.

Geofencing-advertentiecampagnes zijn ideaal om consumenten te vinden op basis van exacte locaties, waardoor specifieke advertenties en berichten weergegeven kunnen worden. Geofencing-campagnes kunnen worden opgezet voor meerdere soorten online advertentiecampagnes, zoals zoekmachine-advertenties, display-advertenties, remarketing en video-advertenties.

Het fundamentele voordeel van geofencing is dat het je berichten relevanter en actueler maakt. Door consumenten te bereiken die onderweg zijn en zich geografisch in de buurt bevinden, is het veel waarschijnlijker dat je consumenten direct betrekt. Bovendien kun je met geofencing de doelgroep bereiken die waarschijnlijk actie zal ondernemen, wat betekent dat er minder budget wordt besteed aan minder relevante consumenten.

Hoe werkt het?

Hoewel geofencing marketing op het eerste gezicht ingewikkeld lijkt, is het vrij eenvoudig. Je maakt een geofence en advertentiecampagne aan in een aangewezen gebied. Vervolgens stapt een consument in die geofence en wordt toegevoegd aan jouw reclamepubliek. Deze consument ontvangt de advertentie, hetzij via meldingen, in-app-advertenties of zoek- of display-advertenties.

Houd er rekening mee dat je je ‘hek’ (geofence) bijna overal kunt plaatsen. Zo kun je het plaatsen rond jouw bedrijf, evenals rond de locatie van jouw concurrent. Je kunt zelfs een geofence plaatsen op de locatie van bedrijven die klanten vaak naar jou verwijzen, zoals bijvoorbeeld een adviesbureau.

De geofencing-advertenties kunnen een promotie bevatten, zoals een korting op jouw product of een uitnodiging om een nieuw product of sample te proberen.

Met geofencing marketing kun je ook kiezen wanneer je advertenties worden weergegeven. Zo kunnen advertenties bijvoorbeeld op specifieke tijden, zoals tijdens werkdagen in de ochtendspits getoond worden, omdat je dan een specifieke doelgroep bereikt, of juist bij de dichtstbijzijnde busstation bij jouw winkel in de buurt.

Is geofencing wat voor jou?

Heb je vragen over deze blog of ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder met het onder de aandacht brengen van jouw producten.

Laat een reactie achter