Lipton Sparkling Cashback

Kostenefficiënte cashback-actie overtreft de doelstelling ruimschoots

Om o.a. de rotatie van Lipton Sparkling Ice Tea te verhogen, vroeg Lipton België ons om een cashback-actie voor hen op te zetten waarbij zij volledig ontzorgd zouden worden.

Aanpak en resultaten

Omdat Lime Factory alle kennis en techniek in eigen huis heeft kunnen wij snel en (kosten)efficiënt een cashback-actie opzetten. We maken daarbij gebruik van ons eigen platform BeeFund waar consumenten gemakkelijk hun geld terug kunnen vragen en dat beschikt over een real-time rapportage-tool. De cashback-actie werd in zowel Nederlands als Frans gehost op een aparte URL: liptonsparkling.be


Communicatie

Om de actie te communiceren zijn er posters en wobblers bij retailers ingezet. Daarnaast hebben we de cashback-actie aangejaagd door o.a. online 'koopjes-platforms' over de actie te informeren.  


Resultaten

De samenwerking met koopjesplatforms zorgde voor veel traffic naar de cashback-website van Lipton Sparkling. Het doel was om een bepaald omzetbedrag te realiseren, maar de cashback-actie was dermate succesvol dat we dit doel met 50% overtroffen. Daarnaast leverde de actie in minder dan een maand ook duizenden opt-ins op. Deze e-mailadressen kan Lipton gebruiken voor toekomstige marketing- en communicatie-doeleinden. 

Lipton ontving van ons een uitgebreide rapportage met o.a. het aantal cashbacks, inzichten in de locaties van de cashback-transacties, aantal cashbacks per productvariant en inzicht in de online verkeersbronnen van de aanvragen.  

 

 

 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory