Fisherman's Friend

Vlekkeloze organisatie van winactie met dagelijkse winnaars

Aan een winactie komt ongemerkt veel bij kijken. Zeker als je zoals Fisherman's Friend dagelijkse winnaars hebt. Je wilt niet alleen dat de winactie goed en strak is opgezet, maar ook dat de communicatie met winnaars en de afhandeling van de prijzen vlekkeloos verloopt. Daarom schakelde Fisherman's Friend ons in om hun winactie te organiseren met als doel hun samenwerking met de KNRM en hun podcast 'Redders op Zee' onder de aandacht te brengen.

Aanpak

Het organiseren van een winactie kent grofweg drie fases. De eerste betreft het bedenken en uitwerken van het actiemechanisme. In de tweede fase wordt de winactie daadwerkelijk opgebouwd en gecommuniceerd. De laatste fase is de customer service en rapportage fase. In al deze fasen komen verschillende disciplines en kennis samen: van technische kennis tot ervaring met customer service. 

Fase 1: conceptfase
We hebben met Fisherman's Friend meegedacht over hun actiemechanisme. We zijn gekomen tot een winactie met unieke codes en dagelijkse winnaars. Wij leverden voor Fisherman's Friend de codes aan die zij konden drukken op een kaartje voor in het doosje. In deze fase hebben we ook de actievoorwaarden opgesteld en alle juridische zaken afgehandeld. 

Fase 2: executiefase
Daarna zijn we begonnen met het bouwen van de actiewebsite in de huisstijl van Fisherman's Friend. We hebben een domeinnaam voor de actie bedacht en de website en actie uitvoerig getest. Omdat het lastig was de actie exact te timen, kregen consumenten die al voor de start van de winactie op de site kwamen een countdown-klok te zien. 

Fase 3: customer service-fase
Na de start van de winactie hebben we samen met onze partner Patijnenburg (een leer- en ontwikkelbedrijf voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt) gezorgd voor de afhandeling van de dagelijkse prijzen. We zorgen voor communicatie met de winnaars en natuurlijk ook met onze opdrachtgever Fisherman's Friend. Zij krijgen van ons een maandelijkse rapportage met daarin o.a. de QR code scans, aantal bezoekers op de landingspagina, aantal deelnemers, gewonnen prijzen en aantal opt-ins. 

 

 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory