Hero Cassis Zero

Zeer complete samplingcampagne van een gekoelde dorstlesser

Hero Cassis is misschien wel de enige echte cassis. En die cassis heeft nu ook een ‘Zero-variant’, gemaakt van zwarte bessen uit eigen land. Een echte dorstlesser. Maar daar zouden veel meer mensen op geattendeerd moeten worden. Daarom vroeg Hero ons om een samplingcampagne op te zetten onder de bestaande doelgroep; huishoudens met kinderen. Daarnaast wilde Hero ook graag verjongen en met dezelfde campagne young professionals (Generatie Z en millennials) bereiken.

Aanpak

Om consumenten te laten ervaren dat Hero Cassis Zero een echte dorstlesser is, organiseerden we in de maand augustus een korte samplingcampagne bij tankstations. Al bij aankomst werden bezoekers met stoepborden geattendeerd op deze actie van Hero. Bij de kassa konden ze volgens uit een koelkast een blikje pakken en kregen ze een flyer mee.

Mystery Shoppers
Tijdens deze campagne hebben we Hero volledig ontzorgd. We zorgden ervoor dat de koelkasten met samples geplaatst werden. We maakten het ontwerp van de stoepborden en flyers en zorgden voor de productie. Ook schakelden we Mystery Shoppers in om te zien of alles goed verzorgd werd en de blikjes daadwerkelijk weggegeven (en niet verkocht) werden.

Consumer insights & resultaten

Om het effect van de campagne te meten vroegen we consumenten om hun mening te geven over het product. Ook vroegen we ze of ze van plan zijn om Hero Cassis Zero voortaan vaker te kopen? Maar liefst een op de drie gaf aan dat zeker te gaan doen. 42% zei Hero Cassis Zero waarschijnlijk vaker te kopen. Omdat we veelvuldig onderzoek doen naar frisdranken konden we deze cijfers vergelijken met onze benchmark en Hero daarmee nog beter inzicht geven over het effect van campagne t.o.v. producten uit dezelfde productcategorie.

Bereik van nieuwe doelgroep
Een belangrijke doelstelling van Hero was om ook nieuwe doelgroepen te bereiken. Ook daarin zijn we geslaagd. Maar liefst 46% van de consumenten was onbekend met Hero Cassis Zero. Bovendien konden we uit onze onderzoeksgegevens opmaken dat de grootste groep consumenten die we hadden bereikt in de leeftijdscategorie 18 - 24 en 25 -34 zat.

Voor Hero Cassis Zero hebben we een samplingcampagne opgezet waar alles in zat. 'Branded' koelkasten, stoepborden, leaflets en displays, Mystery Shoppers en bovenal veel waardevolle consumer insights.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory