Lipton Zero Cashback & Sampling

Omvangrijke cashback-actie in België en samplingcampagne in Nederland

In de eerste helft van 2023 organiseerden we twee grote activaties voor Lipton Ice Tea Zero. Het betrof een cashback-actie in België en een samplingcampagne bij verschillende locaties in Nederland.

Briefing, aanpak & resultaten

Cashback-actie

Om de rotatie van Lipton Ice Tea Zero te verhogen vroeg Lipton ons om een 100% cashback-actie in België te organiseren. Consumenten konden alle varianten Lipton Ice Tea Zero kopen. We plaatsten een widget van onze software op de website van Lipton Zero, waarmee consumenten in slechts een paar handelingen hun aankoopbedrag terug konden krijgen. Binnen enkele dagen stond het geld vervolgens op hun rekening.

Na afloop van de actie gaven we Lipton inzicht in het aantal deelnemers, aankooplocaties, data van de aankopen en inzichten in welke varianten het meest gekocht waren.

Samplingcampagne

Om meer mensen kennis te laten maken met Lipton Ice Tea Green Zero vroeg Lipton ons om een samplingcampagne te organiseren in Nederland. De campagne moest zich richten op mannen en vrouwen in de leeftijd 20 tot 49 en aansluiten bij de door Lipton gedefinieerde merkwaarden en gebruiksmomenten.

Om te zorgen voor een zo effectief mogelijk bereik en daarmee weinig ‘waste’, hebben we in onze zoektocht naar passende kanalen de doelgroep gedefinieerd naar gebruiksmomenten. Dat resulteerde in drie specifieke doelgroepen: consumenten die Lipton Ice Tea Green Zero drinken onderweg en als verfrissing, consumenten met een gezonde levensstijl en zij die kiezen voor comfort en gemak.

Bij al deze gebruiksmomenten hebben we passende kanalen gevonden in autowasstraten, kledingwinkels en kappers (on the go), sportwinkels & sportscholen (healthy) en maaltijdbezorgdiensten (comfort). Vanzelfsprekend zorgden we daarbij voor een goede spreiding over heel Nederland waarbij we op alle locaties ‘Lipton branded’ koelkasten plaatsen zodat consumenten een gekoeld blikje meekregen.

Via onze partners vernamen we dat consumenten de actie zeer waardeerden en enthousiast waren over Lipton Ice Tea Green Zero.

Ik ben blij met dit drankje. Ik was namelijk al op zoek naar een gezond alternatief en die heb ik nu gevonden. Het is ook nog erg lekker. Een consument

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory