Lipton Herbal Ice Tea

Verrassend & ‘natuurlijk’ samplingkanaal zorgt voor enthousiaste reacties

Lipton Herbal Ice Tea is een heerlijk drankje met kruidenextract, gezoet met suiker en zoetstof van natuurlijke oorsprong. Lipton vroeg ons om een doeltreffende samplingcampagne voor de smaken ‘Hibiscus Cherry Blossom’ en ‘Rooibos Lemongrass & Ginger’ op te zetten, passend bij het merk en karakter van Herbal Ice Tea.

Aanpak

We hebben goed gekeken naar het product en de specifieke merkwaarden van Lipton Herbal Ice Tea en besloten om het eens over een andere boeg te gooien. En dus stelden we voor om vanwege het natuurlijk karakter van Lipton Herbal Ice Tea samples uit te laten delen bij bloemisten.

Op 36 locaties plaatsten we ‘branded’ koelkasten en een toonbankstandaard en vroegen medewerkers om een sample en een flyer weg te geven. Op de flyer stond een QR-code en link naar een kort onderzoek over het product en de campagne.

Resultaten

Veel consumenten deden mee aan het onderzoek en dat gaf Lipton verdiepende inzichten in o.a. de smaak, de bekendheid met het product en de intentie om Lipton Herbal Ice Tea vaker te kopen. Daarnaast konden consumenten reageren op de samplingcampagne. Daar kwamen veel enthousiaste reacties uit. Vooral op de keuze om de samples bij een bloemist uit te delen.

Erg leuk en verrassend om dit drankje bij een bos roze rode bloemen te mogen ontvangen. En dan is het ook nog eens een verrassend lekkere smaak! Een consument

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory