L'Or koffiecups

Ontvang een sample voor thuis en probeer het product op locatie

L’Or van Douwe Egberts heeft een groot assortiment aluminium koffiecups met een volle en rijke smaak. L’Or wilde de doelgroep van consumenten van 25 jaar en ouder met een hoger inkomen bereiken, en vroeg ons om een samplingcampagne op te zetten waarbij de doelgroep zo effectief mogelijk bereikt zou worden.

Aanpak en resultaten

Omdat L’Or een premium merk is zochten we ook naar premium kanalen voor een samplingcampagne. We vonden ze in de modewinkels van Jimmy Choo en Oger en woonwarenhuis Het Kabinet. Om voor zo min mogelijke waste te zorgen vroegen medewerkers van de betreffende winkels aan hun klanten of ze een Nespresso-machine hadden voordat ze de sample meegaven.

Meteen een kopje koffie op locatie
Uniek aan de samplingcampagne voor L’Or was dat consumenten niet alleen een sample mee kregen maar bij Oger en Het Kabinet ook meteen een kopje L‘Or koffie konden drinken. Bij Het Kabinet werd het zelfs gereserveerd in origineel L’Or-servies. 

Communicatie via flyers en promotie van Oger & Het Kabinet
Om de campagne verder te promoten produceerden we een toonbankstandaard en een flyer die we met de sample meegaven. Daarnaast maakten ook Oger (in hun nieuwsbrief) en Het Kabinet (in hun zomerkrant) prominent melding van de campagne.

Zeer positieve reacties
Dit alles zorgde voor zeer veel positieve reacties. Uit onderzoek dat we deden onder consumenten die de sample hadden meegekregen bleek dat de waardering en intentie tot herhaalaankoop heel hoog was.

 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory