Na jaren deed het Nederlands Elftal weer eens mee met een groot eindtoernooi op het EK van 2021. Riedel wilde die gelegenheid aangrijpen om met een activatiecampagne hun merken onder de aandacht te brengen. Ze vroegen ons om een instore EK-actie te bedenken, op te zetten en te verzorgen.
We bedachten voor Riedel de actie “Kijk het EK op een nieuwe Philips-tv”. In de aanloop naar het EK werden circa 12.000.000 pakken sap voorzien van een sticker met een unieke actiecode. Iedereen die in de actieperiode een pak sap van Appelsientje, Taksi, Van de Boom, Dubbelfriss of Dubbeldrank kocht, maakte al bij aanschaf van 1 product kans op een nieuwe tv. Op de website die wij voor Riedel hadden ontwikkeld konden consumenten hun code invoeren en direct zien of ze gewonnen hadden.
Volledig verzorgd inclusief klantenservice
Riedel werd tijden de campagne volledig door ons ontzorgd. We regelden alles. Niet alleen de codes en de actiewebsite, maar ook de juridische voorwaarden, de prijzen, de communicatie met de winnaars en zelfs de klantenservice; iets waar wij dankzij onze Monsterbox veel ervaring mee hebben. Bovendien verzamelden we tijdens de actie verkoopdata voor Riedel.
De Riedel EK-activatie was een succes. In totaal werd er 210.328 keer een actiecode ingevoerd door 78.286 unieke deelnemers waren. Een redemptie van 1.8%. Bovendien kreeg Riedel bijna 22.000 opt-ins. Waardevolle consumentendata die ze ze kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld mailings.
Niet alleen de codes en de actiewebsite, maar ook de juridische voorwaarden, de prijzen, de communicatie met de winnaars en zelfs de klantenservice, werd door ons verzorgd.
Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen graag contact met je op!