Cornet Alcoholarm

In slechts vijf dagen een succesvolle samplingactie voor een bekroond biertje

Cornet is een Belgisch speciaalbier en maakt onderdeel uit van Royal Swinklers. De afgelopen jaren werd Cornet meerdere malen bekroond met de World Beer Awards. Hoog tijd dus dat meer consumenten kennismaken met de alcoholarme variant van dit uiterst smaakvolle speciaalbiertje. Cornet vroeg ons daarom een korte samplingactie te organiseren bij supermarkten, met als extra uitdaging om in slechts vijf dagen 120.000 samples uit te delen.

Aanpak en resultaten

We hadden slechts een hele korte voorbereidingstijd voor deze samplingactie, maar dankzij ons goede netwerk wisten we toch snel 42 geografisch verspreide supermarkten te vinden die aan deze samplingcampagne wilden meedoen. Naast de sample gaven we consumenten ook een leaflet mee, waarop we hen vroegen om deel te nemen aan een kort onderzoek.

Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat Cornet niet voor niets een bekroond biertje is. Maar liefst 72% van de respondenten vond Cornet Alcoholarm uitmuntend. Ook bereikten we met onze samplingactie 70% nieuwe consumenten die nog nooit van Cornet gehoord hadden. En tot slot bleek ook de herhalingsaankoopintentie heel hoog te zijn.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory