Cornet is een Belgisch speciaalbier en maakt onderdeel uit van Royal Swinklers. De afgelopen jaren werd Cornet meerdere malen bekroond met de World Beer Awards. Hoog tijd dus dat meer consumenten kennismaken met de alcoholarme variant van dit uiterst smaakvolle speciaalbiertje. Cornet vroeg ons daarom een korte samplingactie te organiseren bij supermarkten, met als extra uitdaging om in slechts vijf dagen 120.000 samples uit te delen.
We hadden slechts een hele korte voorbereidingstijd voor deze samplingactie, maar dankzij ons goede netwerk wisten we toch snel 42 geografisch verspreide supermarkten te vinden die aan deze samplingcampagne wilden meedoen. Naast de sample gaven we consumenten ook een leaflet mee, waarop we hen vroegen om deel te nemen aan een kort onderzoek.
Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat Cornet niet voor niets een bekroond biertje is. Maar liefst 72% van de respondenten vond Cornet Alcoholarm uitmuntend. Ook bereikten we met onze samplingactie 70% nieuwe consumenten die nog nooit van Cornet gehoord hadden. En tot slot bleek ook de herhalingsaankoopintentie heel hoog te zijn.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.