Axe had een nieuwe geur uitgebracht (Aqua Bergamot) en vroeg ons om een samplingcampagne in Nederland en België op te zetten om voornamelijk mannen in de leeftijd van 15 tot 30 aan te zetten deze nieuwe geur te proberen en te beoordelen.
Voor deze samplingcampagne, die we eerst in België organiseerden en later in Nederland, gaven we Axe een ruime keuze aan kanalen (locaties) die in onze organisatie geschikt waren om de doelgroep effectief te bereiken. Omdat Axe voornamelijk jonge mannen wil bereiken, stelden we ook een (voor ons) nieuw kanaal voor: padel-clubs. Dit bleek een schot in de roos want bij padel-clubs kunnen we veel jong volwassenen bereiken. Ook diverse fitnessclubs en mannen-modezaken deden mee aan de samplingactie.
We deden uitgebreid onderzoek voor Axe waarbij we o.a. vroegen naar de productwaardering en herhalingsaankoopintentie. Omdat deze nieuwe geur van Axe (o.a.) als doel heeft om een eau de toilet overbodig te maken, vroegen we consumenten ook of zij van mening zijn dat deze deodorant naar luxe parfum ruikt? De R&D-afdeling van Axe kon zeer tevreden zijn met de reacties.
Goed initiatief om op deze manier (nieuwe) klanten kennis te laten maken met nieuwe geuren.Een consument
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.