Axe had een nieuwe geur uitgebracht (Aqua Bergamot) en vroeg ons om een samplingcampagne in Nederland en België op te zetten om voornamelijk mannen in de leeftijd van 15 tot 30 aan te zetten deze nieuwe geur te proberen en te beoordelen.
Voor deze samplingcampagne, die we eerst in België organiseerden en later in Nederland, gaven we Axe een ruime keuze aan kanalen (locaties) die in onze organisatie geschikt waren om de doelgroep effectief te bereiken. Omdat Axe voornamelijk jonge mannen wil bereiken, stelden we ook een (voor ons) nieuw kanaal voor: padel-clubs. Dit bleek een schot in de roos want bij padel-clubs kunnen we veel jong volwassenen bereiken. Ook diverse fitnessclubs en mannen-modezaken deden mee aan de samplingactie.
We deden uitgebreid onderzoek voor Axe waarbij we o.a. vroegen naar de productwaardering en herhalingsaankoopintentie. Omdat deze nieuwe geur van Axe (o.a.) als doel heeft om een eau de toilet overbodig te maken, vroegen we consumenten ook of zij van mening zijn dat deze deodorant naar luxe parfum ruikt? De R&D-afdeling van Axe kon zeer tevreden zijn met de reacties.
Goed initiatief om op deze manier (nieuwe) klanten kennis te laten maken met nieuwe geuren.Een consument
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.
Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen graag contact met je op!