Schweppes Pink Tonic

Sampling verrast Belgische consument thuis en in de supermarkt

Tonic is voor veel mensen een drankje dat ze uitsluitend mixen met een andere drank, zoals gin. Maar met Pink Tonic komt Schweppes met een tonic dat ook puur lekker en verfrissend is. Om zoveel mogelijk mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 met Pink Tonic kennis te laten maken, vroeg Schweppes ons om een samplingcampagne op te zetten.

Aanpak en resultaten

We bedachten voor Schweppes een hybride campagne. Zo deelden we samples uit in supermarkten om daarmee ook herhaalaankopen te stimuleren. Maar daarnaast gaven we ook samples mee met online bestelling van food deliveries zoals Basic Italian en Hawaiian Poke Bowl zodat consumenten het drankje direct konden nuttigen. Deze campagne werd versterkt door social media posts van o.a. Basic Italian.

Met iedere sample kwam een flyer met daarop een kortingsvoucher en een link naar een kort onderzoek. Veel mensen vulden deze korte enquête in. Daarbij konden we de verschillen meten tussen consumenten die de sample thuis hadden gekregen en zij die de sample in de supermarkt ontvingen. Dit gaf Schweppes waardevolle inzichten. Daarnaast zijn we er ook in geslaagd om een nieuwe doelgroep aan te boren. 69% van de respondenten kende het product (nog) niet.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.