Tonic is voor veel mensen een drankje dat ze uitsluitend mixen met een andere drank, zoals gin. Maar met Pink Tonic komt Schweppes met een tonic dat ook puur lekker en verfrissend is. Om zoveel mogelijk mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 met Pink Tonic kennis te laten maken, vroeg Schweppes ons om een samplingcampagne op te zetten.
We bedachten voor Schweppes een hybride campagne. Zo deelden we samples uit in supermarkten om daarmee ook herhaalaankopen te stimuleren. Maar daarnaast gaven we ook samples mee met online bestelling van food deliveries zoals Basic Italian en Hawaiian Poke Bowl zodat consumenten het drankje direct konden nuttigen. Deze campagne werd versterkt door social media posts van o.a. Basic Italian.
Met iedere sample kwam een flyer met daarop een kortingsvoucher en een link naar een kort onderzoek. Veel mensen vulden deze korte enquête in. Daarbij konden we de verschillen meten tussen consumenten die de sample thuis hadden gekregen en zij die de sample in de supermarkt ontvingen. Dit gaf Schweppes waardevolle inzichten. Daarnaast zijn we er ook in geslaagd om een nieuwe doelgroep aan te boren. 69% van de respondenten kende het product (nog) niet.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.