Spa (Fruit) vroeg of wij een kostenefficiënte samplingcampagne konden opzetten om in België de doelgroep starters (25-35) en in Nederland de doelgroep families (25-50) te bereiken. Doel: laat de doelgroepen Spa Fruit proeven en stimuleer hen tot herhaalaankopen.
Om de kosten voor Spa laag te houden bedachten we voor iedere doelgroep een effectief samplingkanaal. In België hebben we gesampled via (enigszins) gezonde maaltijdbezorgers, en in Nederland bij vakantieparken. Dit kwam ideaal uit omdat de samplingcampagne in de zomervakantie viel. Bovendien is de kans op herhaalaankopen bij vakantieparken doorgaans groot.
Zowel via de maaltijdbezorgers als via de deelnemende vakantieparken ontvingen we enthousiaste reacties op deze samplingactie. Uit kostenoverweging -en om daarmee de kosten van een flyer uit te sparen- hebben we verder geen onderzoek gedaan. In België hebben we wel een kortingscoupon bij de samples gevoegd.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.