kostenefficiënte samplingactie voor Spa Fruit in Nederland en België
Spa (Fruit) vroeg of wij een kostenefficiënte samplingcampagne konden opzetten om in België de doelgroep starters (25-35) en in Nederland de doelgroep families (25-50) te bereiken. Doel: laat de doelgroepen Spa Fruit proeven en stimuleer hen tot herhaalaankopen.
Aanpak en resultaten
Om de kosten voor Spa laag te houden bedachten we voor iedere doelgroep een effectief samplingkanaal. In België hebben we gesampled via (enigszins) gezonde maaltijdbezorgers, en in Nederland bij vakantieparken. Dit kwam ideaal uit omdat de samplingcampagne in de zomervakantie viel. Bovendien is de kans op herhaalaankopen bij vakantieparken doorgaans groot.
Zowel via de maaltijdbezorgers als via de deelnemende vakantieparken ontvingen we enthousiaste reacties op deze samplingactie. Uit kostenoverweging -en om daarmee de kosten van een flyer uit te sparen- hebben we verder geen onderzoek gedaan. In België hebben we wel een kortingscoupon bij de samples gevoegd.