De meeste mensen associëren Starbucks met de koffiebars waar je overheerlijke koffie haalt. Maar niet iedereen weet dat je bij Starbucks ook voor koffiecups terecht kunt. Sterker nog: Starbucks biedt een groot assortiment aan verschillende smaken koffie voor Nespresso-machines. Om de doelgroep koffiedrinkers van ‘Nespresso compatibles’ (zoals L’Or, Illy en Douwe Egberts) te attenderen op de Starbucks koffiecups en verkopen te stimuleren, vroeg Starbucks ons om een samplingcampagne op te zetten.
In overleg met Starbucks hebben we samples uit laten delen bij supermarkten van Carrefour. Kassamedewerkers gaven consumenten een doosje met twee verschillende smaken koffie mee en een flyer. Op de flyer stond meer informatie over de verschillende soorten koffie die Starbucks aanbiedt en een kortingsbon van 1 euro op de aankoop van een verpakking Starbucks koffie. Daarnaast vroegen we consumenten om mee te doen aan een kort onderzoek.
Dankzij deze samplingcampagne hebben circa 30.000 (nieuwe) consumenten kennis gemaakt met Starbucks koffiecups.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.