De meeste mensen associëren Starbucks met de koffiebars waar je overheerlijke koffie haalt. Maar niet iedereen weet dat je bij Starbucks ook voor koffiecups terecht kunt. Sterker nog: Starbucks biedt een groot assortiment aan verschillende smaken koffie voor Nespresso-machines. Om de doelgroep koffiedrinkers van ‘Nespresso compatibles’ (zoals L’Or, Illy en Douwe Egberts) te attenderen op de Starbucks koffiecups en verkopen te stimuleren, vroeg Starbucks ons om een samplingcampagne op te zetten.
In overleg met Starbucks hebben we samples uit laten delen bij supermarkten van Carrefour. Kassamedewerkers gaven consumenten een doosje met twee verschillende smaken koffie mee en een flyer. Op de flyer stond meer informatie over de verschillende soorten koffie die Starbucks aanbiedt en een kortingsbon van 1 euro op de aankoop van een verpakking Starbucks koffie. Daarnaast vroegen we consumenten om mee te doen aan een kort onderzoek.
Dankzij deze samplingcampagne hebben circa 30.000 (nieuwe) consumenten kennis gemaakt met Starbucks koffiecups.
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.
Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen graag contact met je op!