Channelsampling doet meer voor je merk

Door te samplen bij retail- en leisure-locaties bedient Lime Factory zich van een wezenlijk andere samplingmethode dan de meeste andere samplingbureaus. Waar zij veelal kiezen voor locaties waar veel mensen passeren zoals pleinen, stations en winkelcentra, kiezen wij voor lokale winkels en vrijetijdslocaties om consumenten kennis te laten maken met je product. Door meerdere locaties in te zetten kunnen wij eveneens grote aantallen samples uitdelen. We kiezen hier heel bewust voor omdat deze wijze van sampling (channelsampling) meer indruk maakt op de consument en daardoor langer beklijft.

Relevante sampling

Wij stellen onze klanten altijd samplinglocaties (-kanalen) voor die logisch zijn en waar de sample voorziet in een behoefte van de consument. Zoals in dit voorbeeld waarbij wij een kruidenmix van Maggi uitdeelden bij slagers. Ook als er niet zo’n overduidelijke link is tussen product en locatie, zorgen we er altijd voor dat de locatie relevant is voor het merk en product.

Versterk je merkwaarden met relevante sampling
Iedere marketeer weet dat relevantie een belangrijk factor voor succes is. De content moet minstens enige samenhang hebben met je merk, missie en product. Bovendien verwachten consumenten dit ook van een merk. Waar dit voor content marketing geldt, geldt dit minstens zo sterk voor promotionele activiteiten zoals sampling. Ook daar verwachten consumenten relevantie. Door op een, voor consumenten, relevante locatie te samplen zorg je ervoor dat je merkwaarden worden versterkt.

Tijd en aandacht
Een andere belangrijke reden om te kiezen voor channelsampling is omdat jouw sample aanzienlijk meer aandacht krijgt. De sample wordt niet in alle haast meegegritst maar wordt door de winkelmedewerker aan de klant gegeven met een korte toelichting over de actie. We kunnen hier heel veel over vertellen, maar het is beter om het te zien op de foto’s van voorgaande projecten. Immers: ‘one strong image says more than a thousend words’.   

Bekend en betrouwbaar persoon
Niet altijd, maar in veel gevallen ontvangt de consument de sample ook van iemand die ze al lang kennen en in ogen ook een autoriteit is. Denk aan de groenteman die de consument al jarenlang goede adviezen geeft of de kapper die een grote mate van loyaliteit geniet. Het hoeft geen betoog dat het een verschil uitmaakt of je een sample ontvangt van een wildvreemde of een goede bekende.