Focus op merkbeleving

Wanneer je wilt groeien als merk, is het van belang om op merkbeleving te focussen. Je wilt dat de consument zich betrokken voelen bij jouw merk, zodat ze eerder geneigd zijn om te converteren en tot een herhalingsaankoop over te gaan. Dit kun je doen door brand-optimalisatie. Met behulp van brand-optimalisatie kan je zorgen voor een verbetering in de attitude. Het is bijvoorbeeld van belang dat de content direct de aandacht pakt en een duidelijke call-to-action aanwezig is. Zo kun je tijdens een sampling campagne kiezen voor een uitnodigende flyer met call-to-action, leuk receptenkaartje of toonbankstandaard.

Merkbeleving is persoonlijk en ligt bij de consument: hoe ervaart een specifieke persoon het merk? Je kunt hier op inspelen door goed te luisteren naar de behoeftes van je publiek en die vervolgens uit te dragen. Wij zorgen voor merkactivatie met een meetbaar effect. Zo bieden wij klanten feedback aan, zodat je na afloop van de sampling campagne weet hoe de consument jouw product heeft ervaren en of dit heeft geleid tot een herhalingsaankoopintentie.

Zo hebben wij voor Wilkinson Intuition F.A.B.  een sampling campagne opgezet bij alle vestigingen van Vero Moda in Nederland. Bij elke aankoop in de winkel krijgt de consument een gratis sample met een flyer aangeboden. Op de flyer staat een oproep voor het consumer insights platform waarin gevraagd wordt naar onder andere de productwaardering en herhalingsaankoopintentie.

Benieuwd wat voor een sampling campagne bij jou past? Neem een kijkje in ons portfolio of neem contact met ons op en ontdek de vele mogelijkheden!

Wilkinson Vero Moda sampling