Wanneer jij jouw doelgroep begrijpt, kun je ze ook beter targeten. Dit kan online door middel van bijvoorbeeld advertenties, maar ook offline, tijdens het winkelen of sporten. Wij hebben een overzicht voor je gemaakt, waar jouw doelgroep te vinden is. Dit is een selectie van de vele kanalen die er zijn. Uiteraard zijn er nog meer samenwerkingen mogelijk.
Vrouwen 18 – 29 jaar
Jongeren geven ruim 19% van hun maandelijkse budget uit aan kleding. Dat blijkt uit een onderzoek van InSites Consulting onder jongeren tussen 15 en 25 jaar. Richt jij je op jongvolwassenen, met de focus op 18 – 29 jaar? Deze doelgroep kun je vinden bij verschillende mode retail, zonnestudio’s, kappers en beautywinkels. Zo kun je jouw product samplen bij bijvoorbeeld Vero Moda. Uit onze Consumer Insights Application (CIA) blijkt dat maar liefst 37% van de Vero Moda consument tussen de 18 en 24 jaar is. Met het koppelen van een passende winactie, zoals het winnen van een leuke outfit, kan je consumenten nog meer binden aan jouw merk.
Vrouwen 29 – 49 jaar
Een drankje op het terras, een koffie to-go, kleding en op het werk lunchen. Voornamelijk Millennials hebben veel kleine uitgaven, blijkt uit cijfers van DirectResearch. Sample daarom jouw product tijdens het shoppen of middagje boodschappen doen. Zo kun je jouw product samplen bij bijvoorbeeld de bakker, groenteman, maar ook mode retail en de kapper zijn mooie gelegenheden om de aandacht van jouw doelgroep te trekken. Wist je dat volgens onze CIA 80% van de consument bij C&A vrouw is? De grootste groep is tussen de 35 en 44 jaar oud.
Vrouwen tussen de 25 en 45 jaar gebruiken de meningen van andere mensen om zich heen. Vergis je niet: deze doelgroep heeft een enorme koopkracht! Ze koopt voor het hele gezin en doet regelmatig haar aankopen online. Wat dacht je van een leuke sampling campagne bij verschillende supermarkten?
We kopen steeds vaker producten online, volgens het CBS. In 2015 kocht maar liefst 71 procent van de Nederlanders online. In 2017 kon 53 procent van de Belgische bevolking worden omschreven als een online shopper. Nederland tot de top vijf binnen de Europese Unie. Speel hier slim op in door jouw product online te samplen.
Mannen 18 – 29 jaar
Ook hier kun je je product goed samplen bij mode retailers. Deze doelgroep kun je bovendien bereiken bij game stores en bijvoorbeeld sneakershops. Richt je hierbij niet alleen op de fysieke winkels, maar ook op webshopsampling. Nog altijd kopen mannen vaker iets online dan vrouwen en geven ze ook meer geld uit, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Bijna 76 procent van de mannen winkelde vorig jaar online, tegenover nog geen 71 procent van de vrouwen.
Mannen 29-49 jaar
We zijn sinds 2005 minder koffie gaan drinken. In liters gaat het om een daling van pakweg 8 procent. Maar in geld geven we 20 procent meer uit, blijkt uit cijfers van de Euromonitor. Mannen drinken meer koffie dan vrouwen, blijkt uit onderzoek van het nationaal Koffie- en Theeonderzoek dat is uitgevoerd door Ruigrok Netpanel. Gemiddeld drinken mannen 4,4 kopjes koffie per dag. Vrouwen daarentegen 3,9 kopjes per dag. Sample jouw product bij koffiezaken, zoals Barista Café of koffiewebshops.
Deze doelgroep kun je ook vinden bij mode retailers, doe-het-zelfzaken, slijterijen, autowasstraten en autogarages. Deze laatste twee kanalen zijn ideaal voor een product on-the-go. Uit onze CIA is gebleken dat maar liefst 69% van de consumenten bij BOB Autowas man is. Een ideale sampling mogelijkheid dus!
Gezinnen met kinderen
Gezinnen met kinderen kun je op veel locaties bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld jouw product samplen bij verschillende speelparadijzen en feestwinkels, maar ook bij kids retailers en sport retailers. Natuurlijk kun je ook jouw product samplen in onze Monsterbox in Nederland of België. Dit verrassingspakket is gericht op gezinnen met kinderen en zo bereik je bovendien de consument op het moment dat de consument de tijd en behoefte heeft om jouw product uit te proberen.
Wat dacht je van een leuke samplingcampagne bij vakantieparken in Nederland of België? Ruim 36% van de bezoekers is tussen de 35 en 44 jaar oud.
Studenten
Ruim 65% van de Nederlanders tussen de 16 en 30 jaar sport wekelijks, volgens het CBS. Ook twee op de drie Vlamingen zegt meerdere keren per maand sporten (VRT). Je kunt hierop inspelen door te samplen bij sport retailers, zoals Sport2000. Uiteraard kun je studenten ook vinden bij mode retailers en bij studiegerelateerde kanalen, zoals Studystore.
Gezonde/bewuste consument
Volgens het CBS sport maar liefst 55% van de vrouwen tussen de 30 en 50 jaar wekelijks. Bovendien is eten allang niet meer ‘gewoon voedsel’, maar een lifestyle. Sample daarom jouw product bij verschillende sportclubs en yogascholen. Ook kanalen waar vitaminepillen en andere supplementen te koop zijn, zijn goede locaties om jouw product te samplen. Bereik je liever de consument op een moment dat het hun uitkomt? Sample dan jouw gezonde biologische product in de Monsterbox Bio.
‘Groene’ consument
Bijna de helft van de Nederlanders (46%) geeft aan dat het duurzame of maatschappelijk verantwoordelijke aspecten belangrijk vindt bij de aanschaf van producten en diensten (Duurzaam-ondernemen). Bereik deze groeiende doelgroep bij lokale concept stores en bewuste supermarkten.
Samplingcampagne bij Lime Factory
Wil jij graag weten waar jij het beste jouw product kan samplen? Bij Lime Factory kunnen wij je hierbij helpen. Wil je meer informatie over onze aanpak of heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op!
Beheer je privacy
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.
Functioneel
Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.