Wat doet een samplingbureau?

Er zijn in Nederland en België verschillende bureaus die samplingacties organiseren. De meesten doen dat met behulp van promotieteams op openbare plekken. Lime Factory onderscheidt zich als samplingbureau van hen doordat wij samplingcampagnes organiseren bij retail locaties. Denk bijvoorbeeld aan sampling bij een groenteman, een kapper, een koffiecorner of via een webshop. Wij noemen die locaties kanalen en we hebben in de loop der jaren een gigantische database opgebouwd van partners die graag met ons samenwerken.


Welke vorm van sampling is effectiever?

Dat hangt simpelweg af van het doel van je samplingcampagne. Wil je in zeer korte tijd een heel groot bereik hebben dan is sampling op openbare plekken zoals op pleinen en in winkelcentra een goede methode.

Maar wil je gerichter (specifieke) doelgroepen bereiken dan kan je het beste kiezen voor een samplingbureau zoals Lime Factory dat samplet daar waar jouw specifieke doelgroep zich ook begeeft. Dit zorgt voor minder ‘waste’, wat wil zeggen dat de kans dat jouw sample ook daadwerkelijk bereikt die jouw product gaat gebruiken en waarschijnlijk ook vaker gaat kopen, aanmerkelijk groter is.



Een samplingbureau weet jouw doelgroep te bereiken

Daarmee komen we meteen op een van de belangrijkste taken van een samplingbureau: het adviseren over hoe en waar je jouw doelgroep het beste kan bereiken. Bij Lime Factory baseren we ons advies mede op onze enorme database aan benchmarkgegevens en inzichten die we vergaard hebben over de retailkanalen waarmee we samenwerken. We kijken niet alleen naar doelgroepen maar ook naar de brand fit en merkwaarden. Bovendien vinden we het belangrijk om onze klanten altijd keuzes te bieden omdat er altijd factoren mee kunnen spelen waarvan wij ons niet of minder bewust van zijn.


Een vlekkeloze en zorgeloze uitvoering

Als eenmaal de strategie bepaalt is gaan wij als samplingbureau voor je aan de slag. Bij de uitvoering van een samplingactie veel kijken en ‘the devil is in the detail’. We zorgen dat medewerkers van de gekozen samplingkanalen (locaties) tot in detail op de hoogte zijn van wat van hen verwacht wordt. Daarnaast proberen we hen ook altijd te enthousiasmeren zodat zij een ambassadeur van het product worden. We zorgen ervoor dat de samples bij de klant opgehaald wordt en indien nodig ook anders verpakt worden. Bij gekoelde samples zorgen we voor branded koelkasten en bij THT-sampling zorgen we dat we razendsnel de producten op de locaties krijgen. Ook tijdens de samplingcampagne houden wij als samplingbureau een vinger aan de pols.


Evaluatie

Aan het eind van de samplingactie vergaren we (indien gewenst) consumenteninzichten, foto’s van de campagne en bellen we de locaties op om te vragen naar hun bevindingen en reacties van hun klanten. Dit alles verwerken wij in een eindrapport dat we met onze klant bespreken. Kortom: een samplingbureau als Lime Factory neemt je veel werk uit handen en laat consumenten jouw product beleven.