Viospread

Hoge ROI door sampling op een logische plaats en tijd

Een hoge return on investment van sampling behaal je als je samplet op plaatsen waar je doelgroep zich bevindt en wanneer er tijd en behoefte is aan jouw product. Dat is de kracht van channel sampling. Dankzij onze database van meer dan 18.000 kanalen weten we je doelgroep altijd te bereiken. Een goed voorbeeld hiervan is onze samplingcampagne voor Viospread: een 100% vegan alternatief voor roomboter.

Onze aanpak

Wat is een logischere plek om consumenten kennis te laten maken met Viospread dan bij bakkers?! Daarom bedachten we een samplingcampagne bij alle locaties van Bakker Bart. In twee weken tijd deelden medewerkers van Bakker Bart gratis gekoelde Viospread samples uit bij iedere aankoop. In totaal bereikten we hier zo’n 60.000 consumenten mee. Lime Factory verzorgde de hele campagne, van het maken van displaymaterialen en leaflets. Samen met Bakker Bart zorgden wij voor het verspreiden van de gekoelde samples en POS-materiaal. De klant werd door ons volledig ontzorgd.

Resultaten

Een vast onderdeel van iedere samplingcampagne van Lime Factory is dat wij ook consumenteninzichten ophalen. Bij de samplingcampagne van Viospread ontving de consument van ons een leaflet met daarop een link en QR-code naar een winactie en een kort onderzoek. Consumenten konden daarop o.a. aangeven wat ze van het product vinden en of ze de intentie hebben om het product vaker te kopen. In het geval van Viospread gaf een overweldigende meerderheid aan dat ze het product goed of zelfs uitmuntend vinden en het (waarschijnlijk) vaker gaan kopen.

We hebben al veel samengewerkt en het is altijd prettig samenwerken. Zo is het fijn om met Lime Factory te schakelen, ze nemen veel werk uit handen en zijn scherp op deadlines. Ik ben er heel blij meeAlisha van Geest, brandmanager Violife Benelux bij Upfield

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory