Go Tan & Melvita

Succesvolle joint promotions met winkelvloeractivatie krijgt vervolg

Go Tan is meer dan een fabrikant van oosterse voedingsmiddelen, maar ook een bron van inspiratie. Wie een kijkje neemt op de website van Go Tan, zal zien dat er tal van makkelijke en lekkere recepten op staan. Het concept “maak makkelijk een heerlijke maaltijd” wilde Go Tan doorvoeren naar de winkelvloer met het doel om de merkpenetratie te verhogen.

Aanpak

Een van de lekkere recepten van Go Tan is “sticky Sriracha chicken”; kip, met honing en Go Tan Sriracha-saus. Een makkelijk recept waar je naast de Go Tan-saus alleen nog kip en honing voor nodig hebt. Daarom besloten we om Melvita (honing) te vragen om deel te nemen aan een gezamenlijk winkelvloer activatiecampagne? We plaatsten displays bovenop het versschap van de kip in 83 supermarkten verspreid over heel Nederland. Daarin plaatsten we de Melvita-honing, Go Tan Sriracha-saus en het recept voor de sticky chicken. Makkelijker konden we het consumenten niet maken.

Resultaten

De winkelvloer activatie was zeer opvallend en kreeg veel positieve reacties. Zowel Go-Tan als Melvita waren enthousiast over de (complementaire) samenwerking.

Herhaling van de campagne

Vanwege het succes van de joint promotions is de sampling campagne een jaar later bij 100 supermarkten herhaald. 

Boven het versschap van de kip plaatsen we in 83 supermarkten Melvita-honing, Go Tan Sriracha-saus en een recept voor sticky chicken. Makkelijker konden we het consumenten niet maken om snel een heerlijke maaltijd te maken.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory