Herengracht 562, 1017CH Amsterdam, The Netherlands

THT sampling

Wat doe jij met jouw THT product?

THT sampling. Waarom zou je er voor kiezen? Normaal gesproken wordt een sampling campagne met een bepaald doel opgezet. Hierbij valt te denken aan het creëren van meer awareness of trial. In dat geval wordt er budget vrij gemaakt om dit doel te behalen. Je kan sampling echter ook op een andere manier inzetten, namelijk met THT sampling.

THT producten

Veel FMCG bedrijven hebben te maken met producten die tegen de THT datum aanlopen. Dit kan ontstaan door minimale productie batches, ‘foutjes’ tijdens de planning of producten die in een bepaalde periode toch wat minder lopen.

Maar wat doe je met zo’n THT partij? Eigenlijk heb je vier opties waar je uit kan kiezen:

  • Je kunt het laten vernietigen;
  • Je kunt het aanbieden aan de voedselbank;
  • Je kunt een actie optuigen om de verkoop nog wat te stimuleren;
  • Je gebruikt deze producten voor een sampling campagne.

Het vernietigen van producten heeft vaak geen voorkeur omdat dit simpelweg zonder is van de producten, maar ook de kosten hiervan kunnen erg hoog zijn en het draagt verder niet bij aan het behalen van je sales doelstellingen. De producten doneren aan de voedselbank is daarom een betere optie. Dit helpt niet mee aan je sales doelstelling, maar de producten worden niet onnodig vernietigd. Je kan er ook voor kiezen om een actie op te zetten om hier de verkopen een boost mee te geven. Ook hier zijn de kosten hoog van en het biedt geen garantie. Als de actie niet aanslaat kan je hierdoor alleen maar meer kosten maken, dus er zit wel een risico aan. Als laatste is er nog de mogelijkheid om te kiezen voor THT sampling. Dit is vaak de beste optie en wij leggen je in de volgende alinea uit waarom.

THT Sampling

THT sampling kan vaak net zo duur zijn als vernietiging . Echter bereik je er nu de consument mee. Wij krijgen regelmatig aanvragen voor dit soort THT partijen en proberen hiervoor adequate oplossingen te vinden. In de loop van de tijd hebben wij dan ook steeds meer kanalen waar wij op korte termijn, tegen lage kosten en binnen een korte periode een sampling campagne kunnen opzetten.

Webshopsampling L'atelier bij koffievoordeel

Ook voor deze campagnes gaan wij op zoek naar het juist kanaal, waarbij de consument tijd en behoefte heeft en de positionering van product en kanaal passend is. Indien mogelijk verzorgen wij ook communicatie rondom de campagne, afhankelijk van het kanaal kan dit bijvoorbeeld via een flyer, een toonbankdisplay of online via de nieuwsbrief. Wij zorgen voor merkactivatie met een meetbaar effect. Wij kunnen jou inzichten geven in hoe de consument het product heeft ervaren! Dit doen wij via onze Consumer Insights Application.  Dit is ons eigen platform, waar de consument zijn/haar ervaring met jouw product kan delen.

Wanneer je kiest voor THT sampling bij Lime Factory bereik je dus de consument en kan je ook nog waardevolle inzichten krijgen over hoe de consument het product heeft ervaren en wat de herhalingsaankoopintentie is.

THT Kanalen

In onze database hebben wij kanalen gedefinieerd als THT kanalen als ze binnen twee weken na akkoord de producten kunnen aanbieden aan de consument. Zo kunnen we samplen bij verschillende bakkers, vakantieparken, mode retail, de Monsterdoos en nog veel meer!

  B-Better sampling Food delivery  

En mochten wij nog geen passend kanaal in onze database hebben, dan gaan wij op zoek voor jou.

Dus heb jij ook te maken met een THT partij en heb je nog geen oplossing, neem dan gerust contact met ons op. Ook als je op dit moment niet te maken hebt met een THT partij, maar verwacht hier wel mee te maken te gaan krijgen kan het handig zijn om contact met ons op te nemen, zodat we hier alvast op kunnen inspelen.

Laat een reactie achter