Appelsientje Fruit en Groente

Samplingcampagne en cashback-actie bereikt nieuwe consumenten

Iedereen kent Appelsientje, maar veel minder mensen kennen de Fruit en Groente-variant. Een groentedrank klinkt voor sommige mensen wellicht niet lekker, maar als je Appelsientje Fruit en Groente een keer gedronken hebt denk je daar heel anders over. Om trial en herhaalaankopen van Appelsientje Fruit en Groente te vergroten vroeg Riedel ons om een activatiecampagne te bedenken.

Aanpak

Ons activatieplan bestond uit drie onderdelen:

Allereerst organiseerden we een samplingcampagne in combinatie met een cashback-actie.

Bij 28 supermarkten verspreid over heel Nederland lieten we supermarktmedewerkers gratis pakken Appelsientje Fruit en Groente uitdelen. Om consumenten aan te zetten om ook een tweede keer Appelsientje Fruit en Groente te proberen konden ze door middel van een cashback-actie het aankoopbedrag terugkrijgen. Dit communiceerden we door middel van een flyer die we met de samples meegaven. Daarop stond ook een oproep om mee te doen aan een kort onderzoek.

Om mee te liften op de bekendheid van Appelsientje Sinaasappel en Goudappeltje organiseerden we daarnaast ook een cross promotion.

Consumenten die een 1 liter pak Appelsientje Sinaasappel of 1 liter pak Goudappeltje tezamen met een pak Appelsientje Fruit en Groente kochten, konden op vertoon van hun kassabon hun geld terug krijgen op de Fruit en Groente-variant. Dit communiceerde we met stickers op de pakken Appelsientje Sinaasappel en Goudappeltje.

 

Resultaten

Uit ons onderzoek bleek dat we met onze gecombineerde activatiecampagne heel veel nieuwe consumenten hebben bereikt. Maar liefst 83% van de respondenten was tot dan toe volledig onbekend met Appelsientje Fruit en Groente. 91% was na het drinken van de fruit- en groentedrank (heel) enthousiast. En een op de twee respondenten gaf aan Appelsientje Fruit en Groente zeker vaker te gaan kopen.

Het was super lekker. Ik heb de volgende dag gelijk drie pakken Appelsientje Fruit & Groente gekocht.Een consument

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory