Becel Pure

Sampling verleidt de 35 tot 45 jarige Belg tot (herhaal)aankoop

Becel Pure is een boter waarin geen, gluten, palmolie of conserveermiddel in zitten. Bovendien komt het in een duurzamer premium transparant kuipje en daarmee is het product dus ook nog eens goed voor het milieu. Om vooral mannen en vrouwen tussen de 23 en 45 jaar te inspireren en te helpen om meer plantaardig te eten vroeg Becel ons om een samplingcampagne op te zetten.

Onze advies en aanpak

Wat is een logischere plek om Becel’s plantaardige boter uit te delen dan bij bakkers?! We selecteerden bakkers die voldoende koelruimte hadden om de Becel samples te etaleren en op te slaan en vroegen medewerkers de gekoelde samples samen met een leaflet uit te delen. Op de leaflet stond meer informatie over het product en een uitnodiging om deel te nemen aan een kort onderzoek.

Resultaten

De resultaten van het onderzoek konden we vergelijken met onze benchmark in de categorie ‘zuivel’. Daaruit bleek dat de intentie tot (herhaal)aankoop bij Becel Pure aanzienlijk hoger ligt dan bij andere zuivelproducten. Bijna een op de twee Waalse consument en 37% van de Vlaamse consumenten was zeker van plan om het product vaker te kopen. Bij andere zuivelproducten ligt dit percentage op een gemiddelde van 20%

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.