Blue Band Roombeter

Sampling(onderzoek) laat zien dat Blue Band Roombeter in de smaak valt

Blue Band wil jonge gezinnen helpen om hun kinderen gezond en gelukkig op te laten groeien. Daarom ontwikkelt Blue Band producten die gezond en ook duurzaam zijn. Een van die producten is Blue Band Roombeter: een plantaardig alternatief voor roomboter. Om meer gezinnen met Blue Band Roombeter te laten kennismaken vroeg Blue Band ons een samplingcampagne op te zetten waarbij ze (ook) wilden inhaken op het aspergeseizoen omdat asperges en Blue Band Roombeter een perfecte combinatie is.

Aanpak en resultaten

We gingen op zoek naar aspergeboeren om hen te vragen mee te werken aan onze samplingcampagne. Die reageerden enthousiast en daarnaast vonden we ook nog een aantal bakkers waar we samples konden laten uitdelen. Aan beide campagnes koppelden we een kort onderzoek naar de o.a. ervaring en herhalingsaankoopintentie van Blue Band Roombeter.

Uit dit onderzoek bleek dat consumenten razend enthousiast zijn over Blue Band's plantaardige alternatief voor roomboter. Iets minder dan de helft van de respondenten vond het product uitmuntend en 50% vond het goed. Ook de herhalingsaankoopintentie was heel hoog. Dankzij onze enorme benchmark-database konden we de cijfers vergelijken met andere producten uit dezelfde productcategorie.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory