Blue Band

Ideale plaats en tijd om met sampling nieuwe doelgroepen te bereiken

Blue Band met roomboter is een plantaardige smeerbare boter met de smaak van roomboter. Dus beter voor je hart en het milieu, maar net zo lekker als roomboter. Dat moet je alleen wel ervaren. Daarom vroeg Blue Band ons om hen te helpen om de doelgroep 35+ te bereiken om trial van het product te stimuleren. Zowel consumenten die zich heel bewust zijn van hun voeding en het milieu, als consumenten die daar minder mee bezig zijn.

Aanpak

Wat is hét moment in het jaar is dat consumenten behoeften hebben aan roomboter? Met Kerst. Niets zo lekker als roomboter op kerstbrood of -stol. Behalve misschien Blue Band met roomboter. Daarom vroegen we Bakker Bart of we gedurende de kerstperiode een samplingcampagne bij hen konden opzetten? Consumenten die een kerstbrood kochten, kregen daarbij een (regulier) kuipje Blue Band met roomboter.

Opvallende posters
Om extra aandacht te genereren voor de campagne hebben we samen met Bakker Bart en Blue Band opvallende posters gemaakt die onmiddellijk opvielen als je in de winkel kwam.

Resultaten

Verspreid over heel Nederland gingen gedurende de decembermaand 17.500 kuipjes Blue Band met roomboter over de toonbank van verschillende filialen van Bakker Bart. De reacties van zowel winkelmedewerkers als consumenten waren erg positief.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory