Céréal

Smaaktest onder Belgische doelgroep die glutenvrij eet

Céréal benaderde ons met de vraag of wij ook een smaaktest voor hen konden uitvoeren? Ze waren in België op zoek naar een doelgroep die zowel gluten- als lactosevrij eet, om hun cakejes en koekjes te beoordelen.

Onze aanpak

Omdat ons credo is dat we iedere doelgroep kunnen vinden, gingen we deze uitdaging graag aan. Via onze Monsterbox-database vonden we al snel genoeg mensen die tegen een geringe vergoeding bereid waren om deel te nemen aan de smaaktest.

Aangezien het belangrijk was dat de testgroep niet wist welk merk koekjes en cakejes ze aten, hebben we de testkoekjes en -cakejes in een neutrale verpakking aan de deelnemers van het onderzoek toegestuurd. Er waren in totaal drie testgroepen die verschillende koekjes en/of cakejes konden beoordelen. Via een online vragenlijst die ze via een QR-code konden bereiken, konden ze hun mening geven.

Resultaten

De resultaten van het onderzoek kwamen rechtstreeks binnen bij het onderzoeksbureau van Céréal. Zij hebben de uitkomsten verder verwerkt. Het onderzoek gaf hen dermate interessante inzichten dat Céréal besloot om later ook nog een verpakkingsonderzoek onder de doelgroep te houden.

Wij kunnen iedere specifieke doelgroep vinden. Dus toen Céréal onze vroeg of wij hen voor een smaaktest konden helpen aan Belgische consumenten die glutenvrij eten, konden we hen snel van dienst zijn.

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory