Hero Cassis is misschien wel de enige echte cassis. En die cassis heeft nu ook een ‘Zero-variant’, gemaakt van zwarte bessen uit eigen land. Een echte dorstlesser. Maar daar zouden veel meer mensen op geattendeerd moeten worden. Daarom vroeg Hero ons om een samplingcampagne op te zetten onder de bestaande doelgroep; huishoudens met kinderen. Daarnaast wilde Hero ook graag verjongen en met dezelfde campagne young professionals (Generatie Z en millennials) bereiken.
Om consumenten te laten ervaren dat Hero Cassis Zero een echte dorstlesser is, organiseerden we in de maand augustus een korte samplingcampagne bij tankstations. Al bij aankomst werden bezoekers met stoepborden geattendeerd op deze actie van Hero. Bij de kassa konden ze volgens uit een koelkast een blikje pakken en kregen ze een flyer mee.
Mystery Shoppers
Tijdens deze campagne hebben we Hero volledig ontzorgd. We zorgden ervoor dat de koelkasten met samples geplaatst werden. We maakten het ontwerp van de stoepborden en flyers en zorgden voor de productie. Ook schakelden we Mystery Shoppers in om te zien of alles goed verzorgd werd en de blikjes daadwerkelijk weggegeven (en niet verkocht) werden.
Om het effect van de campagne te meten vroegen we consumenten om hun mening te geven over het product. Ook vroegen we ze of ze van plan zijn om Hero Cassis Zero voortaan vaker te kopen? Maar liefst een op de drie gaf aan dat zeker te gaan doen. 42% zei Hero Cassis Zero waarschijnlijk vaker te kopen. Omdat we veelvuldig onderzoek doen naar frisdranken konden we deze cijfers vergelijken met onze benchmark en Hero daarmee nog beter inzicht geven over het effect van campagne t.o.v. producten uit dezelfde productcategorie.
Bereik van nieuwe doelgroep
Een belangrijke doelstelling van Hero was om ook nieuwe doelgroepen te bereiken. Ook daarin zijn we geslaagd. Maar liefst 46% van de consumenten was onbekend met Hero Cassis Zero. Bovendien konden we uit onze onderzoeksgegevens opmaken dat de grootste groep consumenten die we hadden bereikt in de leeftijdscategorie 18 - 24 en 25 -34 zat.
Voor Hero Cassis Zero hebben we een samplingcampagne opgezet waar alles in zat. 'Branded' koelkasten, stoepborden, leaflets en displays, Mystery Shoppers en bovenal veel waardevolle consumer insights.
Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.
Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen graag contact met je op!