De opdracht van Werther's was kort, bondig en duidelijk: zorg ervoor dat Werther's Original (weer) op het boodschappenlijstje van de doelgroep 55 plusser komt te staan.
Een groot deel van het jaar moet je er niet zijn om een oudere doelgroep te bereiken. Maar omdat Werther's de samplingactie in september wilde organiseren, zijn vakantieparken in die periode een prima locatie om onder 55 plussers te samplen. Dit kanaal hebben we aangevuld met een aantal musea. Daarmee hadden we aan twee samplingkanalen voldoende om de beschikbare samples uit te delen.
We kwamen er wel achter dat medewerkers van de locaties genegen waren om de samples toch aan kinderen mee te geven omdat het snoep betreft. Maar door het proces goed te monitoren en de locaties goed te briefen over het doel en de doelgroep van de campagne, hebben we uiteindelijk toch hoofdzakelijk oudere consumenten bereikt.
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.
Laat hieronder je e-mailadres of telefoonnummer achter en wij nemen graag contact met je op!