Werther's Original

Waar bereik je efficiënt de 55 Plussers?

De opdracht van Werther's was kort, bondig en duidelijk: zorg ervoor dat Werther's Original (weer) op het boodschappenlijstje van de doelgroep 55 plusser komt te staan.

Aanpak en resultaten

Een groot deel van het jaar moet je er niet zijn om een oudere doelgroep te bereiken. Maar omdat Werther's de samplingactie in september wilde organiseren, zijn vakantieparken in die periode een prima locatie om onder 55 plussers te samplen. Dit kanaal hebben we aangevuld met een aantal musea. Daarmee hadden we aan twee samplingkanalen voldoende om de beschikbare samples uit te delen.

We kwamen er wel achter dat medewerkers van de locaties genegen waren om de samples toch aan kinderen mee te geven omdat het snoep betreft. Maar door het proces goed te monitoren en de locaties goed te briefen over het doel en de doelgroep van de campagne, hebben we uiteindelijk toch hoofdzakelijk oudere consumenten bereikt. 

Bekijk vergelijkbare cases

Laten we samenwerken!

Laat ons weten wat we voor je kunnen doen, dan nemen we spoedig contact met je op.






    Chris Hagens Lime Factory